Switch i sadelläget..

Sv: Switch i sadelläget..

Om det vore så giftigt har jag svårt att se att Kemikalieinspektionen skulle godkänna det.
De tog ju bort en så simpel produkt som Citronella.

Ibland får man väga fördelarna mot nackdelarna o i detta fall innebär inte detta några tveksamheter vilket som jag föredrar.
 
Sv: Switch i sadelläget..

Switch får inte användas av personer under 18 år... ringer inte en varningsklocka om att medlet är mycket farligt?
allt man häller på hästen tas upp av huden och kommer in i kroppen. Det är likadant med människor, det vi lägger på vår hud tas upp och kommer in i kroppen.
Jag skulle aldrig använda bekämpningsmedel på min häst. Men visst, vill ni det så gör ni det. Det är ert val att hälla på gift på era älsklingar.
Vitlök är att föredra (min häst som ätit vitlök hade kanske högst 5 fästingar förra sommaren).
 
Sv: Switch i sadelläget..

Mängden fästingar behöver inte ha med vitlöken att göra. Min häst fick EN fästing en sommar när jag inte hade något flug/fästingmedel på henne. I dessa medel räknar jag in vitlök. Mängden fästingar beror på antalet fästingar i omgivningen men också individen alla smakar inte lika gott.
Jag funderar på vad jag ska använda för medel i år. Förra året fick hon 4 fästingar trots vitlöken (de satte sig på ballarna :confused: ). Switsh tål hon inte utan reagerar med stora flläckar där hon börjar tappa päls och som vätskar med gul sårvätska :eek:. Det finns ju ett gäng andra medel som jag fick rekomenderat men de inehåller också permetrin precis som switch så... Kan Etotal fungera? Det innehåller också permitrin men av en lite annan typ än switchen och det tålde hon när vi fick lusbehandla ett år då en häst i stallet fick pälsätare.
Jag vill ha en enkel häst som det bara är att Switcha och sedan är det klart.
 
Sv: Switch i sadelläget..

Var köper man RB86? Vilken verkan har det? Fästingar, knott, broms, flugor?
 
Sv: Switch i sadelläget..

Du köper RB86 på risdsportbutiker och granngården.

Men tro inte att det är ofarligt. Min häste reagerade jättemycket på RB86 men han reagerar inte alls på Switch. Så det där beror ju på vilken häst du har.


Jag kör på med switch!
 
Sv: Switch i sadelläget..

Min pålle tål varken Switch, Nylanders hästkräm eller RB86. Det enda han tål är Renons, Skillingaryd hästsalva och mitt eget "hemkok".
Fick stora blåsor över kroppen när jag testade med liite Switch på ett ställe på kroppen. Blev till att ringa ut ambulanstoriska en fredagkväll, dyyrt blev det!:(
Aldrig mer att jag provar något så giftigt på häst!
Kallblodstravare
 
Sv: Switch i sadelläget..

Det finns kunniga här i vet. medicin.
De får nog svara.

annars kan du söka på nätet.
 
Sv: Switch i sadelläget..

Jag tror att du har helt rätt. Min store kille har den tunnaste hud och hårrem. Han har aldrig reagerat på switch-pour-on och det är det enda som fungerat mot fästingar och knott.
 
Sv: Switch i sadelläget..

Mina hästar har alltid ätit vitlök och tyvärr har det aldrig fungerat på den ene,möjligen på den andre. Han har något flera fästingar i år när han inte äter vitlök. Jag har dragit öronen åt mig när det gäller att fodra med vitlök p g a varningarna för att de kan få blodbrist.
 

Liknande trådar

Utrustning Har en häst där sadegjorden hamnar långt bak även när sadeln ligger på plats. Har ni förslag på gjordar som hamnar längre fram fast...
Svar
4
· Visningar
399
Senast: iNHALE
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·
Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
314
Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
430
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp