Easy boot vid tappsko - plattfotad häst?

Sv: Easy boot vid tappsko - plattfotad häst?

Centaur skrev:
Jag har Boa, tyckte dom verkade klart bäst!! Är dessutom mjukare för hästen. Jättelätta att sätta på. :)


jag kollade bild på dem och tycker de verkar jättebra precis som du säger som dessutom använder dem.

det enda jag undrade över var att det fanns en tabell över old macs, easyboot och boa boot, och där stod det att easybooten satt bättre på hästar med rundare hovar, och boa booten på hästar med lite långsmalare hovar. Har fullblodis, hans hovar är helt runda! så jag undrar om boa funkar på honom, gör det det så skulle jag vilja testa dem först och främst... ska fråga runt lite, de är ju dyra, vill inte köpa fel boot och sen passar den inte hans hov form!
 

Liknande trådar

Hästvård Ni som har stora och tunga hästar (stora halvblod, kallblod etc) som har varit skodda tidigare och inte har världens bästa hovkvalitet...
2
Svar
22
· Visningar
3 433
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en ponny som jag var inne på klinik med för ett par veckor sedan. Först en helg akut och sen ett återbesök. Hon hade symtom som...
Svar
5
· Visningar
1 624
Senast: Amha
·
Hästvård Vårt fullblod har typiska fullblodsfötter, utflutna, plattfotad, ömfotad när det blir fruset ute. Just nu har han boxvila för han har...
Svar
14
· Visningar
1 793
Senast: SaraXX
·
  • Låst
Hästvård Är det fler som har mycket tappskor på sommaren? Normalt sett är många tjuriga på höstens lera som suger loss den ena skon efter den...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 402
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp