Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Ni som har eksemtäcke på era hästar har ni luva till också? Varför/varför inte? Vad tycker hästarna om att ha luva på sej?
Svar
6
· Visningar
1 215
Senast: panthera
·
M
Foder & Strö Vet inte om det redan finns en sådan här tråd, men hitta ingen i alla fall. Vad betalar ni för: 1. Halm (räknat i småbal, inte per...
Svar
7
· Visningar
961
Senast: Zavaana
·
L
Hästvård vad har ni för strö? och vart köper ni det? nyfiken:bump:
2
Svar
21
· Visningar
1 513
S
Hästvård Har tydligen misslyckats totalt med avmaskningen på mitt nu 4-åriga halvblodssto :( . Hade en viss mängd blodmask förra våren (kommer...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 503
Senast: snofflan
·
Hästvård Jag har precis börjat sätta igång min häst efter en månads vila. Har skrittat i två veckor nu och ska börja trava lite i dagarna. Grejen...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Chima
·
B
Hästvård :) HEJ! :) Min ponny har soleksem. är det bra att man tvättar henne med schampo. För då kanske eksemen blir ännu torrare. är det någon...
Svar
15
· Visningar
2 777
Senast: Sal
·
B
Hästvård Jag har en ponny som jag hade tänkt klippa halsklippning på.jag har alldrigt klippt ponnyn förut så(det är inte jag som ska...
Svar
7
· Visningar
1 637
N
Foder & Strö Hej hej Eftersom min häst har hosta så har jag nu en del frågor som jag skulle vilja få tips och råd om... Det är så att det är en...
Svar
2
· Visningar
677
Senast: aiquen
·
T
Hästvård Vilket är det bästa sättet att få bort lilla kulan på? Ut o galoppera eller vad är effektivast? :D Har en riktig liten tjockis här...
Svar
18
· Visningar
1 561
Senast: TheDot
·
Hästvård När är grundvaccinering färdig så att man får tävla? Är det efter de två första sprutorna eller efter den tredje?
Svar
1
· Visningar
569
Senast: lundsbo
·
N
Hästvård Hej hej Eftersom min häst har hosta så har jag nu en del frågor som jag skulle vilja få tips och råd om... Det är så att det är en...
Svar
1
· Visningar
688
Senast: lundsbo
·
Hästvård Hade nya hovslagare ute i förrgår och det var ett par som skodde. Den ena skodde framhovarna och den andra bakhovarna. Sen sa några i...
Svar
13
· Visningar
1 294
Senast: axel
·
Hästvård Nu vet jag inte om den här tråden ska vara här men jag chansar. Jag har hört att det finns någ slags medicin som man kan ge...
Svar
6
· Visningar
997
Senast: Naggur
·
Foder & Strö Jag ger mina hästar ett höslilage som jag köper av en bonde i närheten. Det är inte analyserat och vi kommer heller inte att ta en...
Svar
1
· Visningar
801
Senast: ludda
·
Z
Hästvård Hej, jag har haft problem med att lyfta vänster bakben på min häst i ca...4 dagar nu, jag har sett att hon har kliat av sig en del päls...
Svar
5
· Visningar
744
Senast: diny
·
Hästvård Är det giftigt för hästar? Håller på och fixar en ny hage till mina pållar. Nu när värmen har kommit så har jag upptäckt att det finns...
Svar
3
· Visningar
4 461
Senast: lizzie
·
Foder & Strö Jag har ett ständigt återkommande sommarbekymmer... Hästen behöver pga eksem få i sig sina alger och sin linfröolja varje dag, men det...
Svar
10
· Visningar
852
Senast: Naggur
·
K
Foder & Strö Jag har för mig att jag hört någonstans att hästar inte mår bra av färsk havre. (Nyskördad menar jag då). Har jag drömt det eller är det...
Svar
2
· Visningar
963
Senast: fia n
·
A
Hästvård Jag har en bekant som letar häst. Hon har nu hittat en riktigt fin häst 6 år. Men den har lindrig hovbroskförbening. Vad jag har...
Svar
5
· Visningar
795
Senast: suisyola
·
S
Hästvård hejsan! jag tänkte höra med er andra exemhäst ägare om ni har några tips på hur man kan lindra exemen för våra små söta pollar? jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 765
Senast: PrittePuff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp