Mitt årliga sommardilemma!

Sv: Mitt årliga sommardilemma!

Det är ju ett alternativ, om det är ok för stallägarna. Då skulle han förmodligen få gå ensam dock, nu går han med ett 3-årigt fullblod som mycket väl behöver betet.
 
Sv: Mitt årliga sommardilemma!

Kan tro att du inte har erfarenhet av stor häst med munkorg.

Visst. Liten gräshage är bättre än inget.
 
Senast ändrad:
Sv: Mitt årliga sommardilemma!

Jag har samma problem som du.
En häst som behöver massor med mat o en som är lättfödd o matglad.

Jag löser det så att den STORA får kraftfoder o bra med hö, inne.
Den andra får nästan ingen frukost, men får gå ut vid 7 på morgonen o inte mkt hö på kvällen.
Har släppt dem tidigt på gräs, men har gjort flera hagar som jag växlar emellan. För att det inte ska bli ett överflöd.

Den lättfödda ska ridas/tränas hela sommaren
 
Sv: Mitt årliga sommardilemma!

mizz skrev:
Finns en tråd om dessa munkorgar för inte så länge sedan, där även en egengjord förevisades med mall och allt.

Tjena!

Jag har sökt som fasen efter den där tråden, men hittar den tyvärr inte. Du råkar inte ha en länk till den?

Har ska snickras!


// Caballo
 
Sv: Mitt årliga sommardilemma!

emma-vsm skrev:
Det är ju ett alternativ, om det är ok för stallägarna. Då skulle han förmodligen få gå ensam dock, nu går han med ett 3-årigt fullblod som mycket väl behöver betet.


Emma - kan du inte möjligtvis låna nån liten shettis som ska gå på smalt bete över sommaren, som sällskap, så kan din och den gå tillsammans i en avbetad hage? då löser du problemet... det brukar finnas gott om shettisar utlånas till sommar säsongen, då de flesta har just det problemet -att deras ponnyer har fång anlag och måste ha magert bete, men de flesta har sina hästar på icke magert....
 
Sv: Mitt årliga sommardilemma!

Jag ska fundera och prata med stallägarna om hur vi ska göra. Tack för alla tips!
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
808
Senast: Fiorano
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 071
Senast: Migo
·
Foder & Strö Alltså. Det är varmaste hösten i mannaminne. Jag och mina hästar är bosatta i Västnanland och det har inte varit många frostnätter här...
Svar
10
· Visningar
1 292
Senast: imba
·
Hästvård Vill ventilera om det är flera som tänker som mig gällande fång. Våra hästar hade förgiftningsfång för 2 år sedan. 25 grader på dagen o...
Svar
1
· Visningar
794
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp