Kraftfoder eller inte?

Sv: Kraftfoder eller inte?

I sista "Hästfocus" står följande:
Lätt arbete utför en häst som rid på skogpromenader 5-6 ggr/vecka, longeras nån gång och skolrids en g/v.
Medelhårt arbete utför en hästsom rids och tränas 5-6 ggr/v, och då längre ridning i skogen, 2 timmars träning/dag.
Hårt arbetande hästar är hästar som deltar i trav och galopptävlingar, körtävlingar, fälttävlan och tungt skogsarbete.

foder tycker jag definitivt att hästarna inte bara ska gå på hö utan alla hästar behöver kraftfoder för att få i sig rätt mängd näring. annars tappar dem muskler och får bara en stor mage. krafft groov är det bästa till hästar som inte tränas så hårt, annars krafft sport.

Hästen klarar sig mkt bra på ett bra hö, dom är ju trots allt gräsätare eller hur??
Varför ge hästar en massa xtra foder om man har ett BRA hö??
Ett bra gräs täcker alla behov :banana:
 
Sv: Kraftfoder eller inte?

Sant sant, det där om hästfocus läste jag också, men hur kollar men hövärden då? Jag vill veta allt så att mina (små) bäbisar inte mår dåligt...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
496
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 587
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 848
Senast: Roheryn
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 092

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp