Sv: strö...

Jag har metadels haft torvströ men då det är så svårt och "hantera" (ej balar utan det kommer med stor lastbil) när det är fruset på vintern och träligt på så vis och dessutom har det hänt att det har blivit blött och fuktigt också pga. det ligger under 3 väggar och tak, men blir lätt fuktigt när det är snö/regn och blåst samtidigt. Pga. detta kommer jag nog gå över till halm sen i höst. Kommer nog dock köpa ett par balar spån och strö med underst först och göra lite bädd med det och sedan ha halm under. Gillar halm för det är ljust, fräscht, hästarna har alltid något att göra och jag tycker det ger "högre mysfaktor". Torvsrö har jag köpt genom stallet för 120 eller om det är 150:-/mån och då får man ta så mycket man behöver, har inte riktig koll på exakta siffror då mamma betalar.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
408
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 840
Senast: warg
·
Hästmänniskan Priser på strö och foder har ökat kraftigt, stallhyror stiger pga detta. Massor av hästar till salu, verkar vara svårsålt. Massor av...
2
Svar
21
· Visningar
2 448
Senast: Ainon
·
Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
314

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp