Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denhär tråden så det får bli här . Min hästs ena öga rinner väldigt mkt med observera att det...
Svar
17
· Visningar
2 246
Senast: Han_naH
·
K
Foder & Strö Hejsan! Är det någon som är kunnig när det gäller foder? Jag har gett min häst bla linfrökaka 3dl/dag för dess goda egenskaper och även...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: milly
·
Hästvård Har en skimmel som älskar att få gräsfläckar osv... :crazy: Nu ska jag köpa ett torrshampo, vill nån ge mig tips på bra sådana? :bow:
Svar
6
· Visningar
2 779
Senast: mumin
·
T
Hästvård Vi fick hem vår ett årige welsh i helgen och han är hemskt tunn och dessutom mycket slö. Det tog ett dygn innan magen kom i gång, nu...
Svar
8
· Visningar
4 207
Senast: tretjak
·
Hästvård vet inte om denna fråga ligger rätt men....:confused: köpte för ca ett år sen en flaska "vitspray".:love: en lila vätska som gjorde...
2
Svar
24
· Visningar
1 844
Senast: Ingrid och Lukas
·
A
Hästvård Blir tokig :mad: Medryttarhästen borde vara vit men är dock helt gul på rumpan. Min fråga: Vet någon om ngt otroligt bra...
2
Svar
24
· Visningar
2 273
Senast: nemesis
·
J
Hästvård Undrar lite om ngn vet vad Noromectin innehåller?:confused: Är det ett bra medel att använda nu?Ellar ska man välja ngt annat?
Svar
8
· Visningar
986
Senast: Madick
·
U
Hästvård vet inte om tråden ligger rätt men endå.. om man börjar jobba med en häst som i stort sett bara stått i 2 eller 3 år och inte gjort...
Svar
2
· Visningar
707
Senast: matjo537
·
Hästvård har en äldre islänning,som tappar sin vinterpäls väldigt sakta,skulle vilja klippa honom nu,men kan det ställa till med några problem...
Svar
1
· Visningar
588
Senast: hillevie
·
N
Foder & Strö Inför foderstatsberäkning, hur mycket väger ert russ? Hur stort är det? Vilken kroppsbyggnad?
Svar
2
· Visningar
649
Senast: hillevie
·
Hästvård Vi har skickat träckprov och fick svar idag. Ena hästen(5år) hade 300 på blodmask, de andra(4 och 14 år) 0 rakt igenom. De har gått...
Svar
6
· Visningar
876
Senast: Zebung
·
K
Hästvård kan ni inte ta och berätta lite mera, vad ni har för erfarenhet av sjukdommen. Om ni måste medecinera. Är det ett problem för att rida...
Svar
6
· Visningar
1 207
Senast: Flummflicka
·
V
Hästvård http://hest.se/album/26561.jpg Hur bra musklad är han just nu? Vet att de är en svår bild att bedöma de på.. Han har iaf vart igång...
Svar
3
· Visningar
851
Senast: Venezuelas
·
M
Hästvård Hej, min häst har fått fång :( otroligt jobbigt. Har haft vet ute och fått medicin, men undrar hur ska jag göra med henne under...
Svar
6
· Visningar
1 100
Senast: Zebung
·
M
Hästvård Jaha, nu ska en av hästarna gå på penicillin i ett par dagar pga spiktramp i hoven. Hur många av er ger penicillin själva? Och...
Svar
8
· Visningar
1 143
Senast: Flummflicka
·
Hästvård har en äldre islänning,som har enormt mycket vinterpäls kvar,är det farligt att klippa honom nu, tänkte på typ eksem av sol o dyl eller...
Svar
2
· Visningar
772
Senast: lillsyrran
·
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 405
Senast: Spirax
·
Foder & Strö jag har köpt en arab hingst på 1 år:rofl: och undrar hur mycket kraft man får ge för att inte överutfodra.. alltså hur många kg per...
Svar
9
· Visningar
870
Senast: linnsan
·
M
Hästvård Min ena häst han har helt tappat lusten och energin märkte det igår när den riktiga värmen kom. Vill inte ens ut ur stallet pga.hettan...
Svar
4
· Visningar
869
Senast: Alexandra_W
·
B
Hästvård Om jag avmaskat tisdag morgon. Vilken dag skall jag då släppa hästarna på betet? Fredag, kan det stämma?
Svar
2
· Visningar
657
Senast: Bull Dozers Am. Bulldogs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp