Selén - hur mycket ska jag ge?

Sv: Selén - hur mycket ska jag ge?

Så du hemfaller år hån och förtal?
Lågt, PL, bedrövligt lågt.

Eftersom du antagligen är medveten om att min kunskapsnivå är något högre än ditt angrepp antyder, förstår jag inte din attityd. Argument och åsikter är en sak, personangrepp något annat.

Du som vanligen vill visa upp en seriös sida, borde nu skämmas!

LIA
 
Sv: Selén - hur mycket ska jag ge?

Jag vill gärna att du svarar på frågorna om hysteri och orsaker som jag ställde.
 
Sv: Selén - hur mycket ska jag ge?

Varför skulle jag skämmas?
Jag tycker att ditt påhopp på den som räknade var både lågt o omotiverat o skäms inte för att markera det med lite ironi!
PL
 
Sv: Selén - hur mycket ska jag ge?

peter_lundin skrev:
Maxdos är satt till 30 ggr rek dos. 6 resp 0,2 mg per 100 kg.
PL
Nu förstod jag varför du skrev detta till mig! Såg när jag skummade genom tråden på nytt att jag skrivit "5 ggr dosen". Felskrivet av mig! Skriver en sak och menar en annan... Men 5 mg är enligt "Utfodringsrekommendatioenr för häst" den maximala toleransgränsen per 100 kg.
//marti
 
Sv: Selén - hur mycket ska jag ge?

Jag har inte den senaste, i min o på andra ställen står det 6mg men den skillnaden är ointressant det viktiga är att man inte tror att det är ok att ligga strax under.
PL
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 587
Senast: Shaggy
·
Hästvård Det här med loppfrö. Det verkar finnas lika många teorier som det finns människor :confused: Är det någon som har läst faktisk forskning...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 942
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 568
Senast: Habina
·
Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 364
Senast: CFrisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp