Jag har misslyckats totalt - HJÄLP!

Sv: Jag har misslyckats totalt - HJÄLP!

Jag skickar mina prover till vidilab. www.vidilab.se Där kan du få alla prisuppgifter och vilken typ av prov du vill göra. För det vanligaste provet, 501, tar dom runt 205 kr + moms och för odling av stora blodmasken tar dom nog ca 135 kr + moms. Väl värt priset tycker i alla fall jag. Kan även skicka prover till sva men jag har ännu inte lyckats komma fram till några priser där.
 
Sv: Jag har misslyckats totalt - HJÄLP!

Emklast är att köpa "Kolla Masken" hos Granngården, då är prov+porto betalt. Det är Vidlab som analyserar och det går jättefort, svar dagen efter att provet är inskickat!!!
 
Sv: Jag har misslyckats totalt - HJÄLP!

Åk till veterinären elelr at ut veterinären till ditt ställe! Innan din häst tar för stor skada av det!!
 
Sv: Jag har misslyckats totalt - HJÄLP!

Ellinor * skrev:
Åk till veterinären elelr at ut veterinären till ditt ställe! Innan din häst tar för stor skada av det!!
Pga vad? Det är ingen större fara för hästen att ha uppåt 2000 EPG, däremot smittas marken ner ordentligt. Men vad skulle veterinären göra åt saken??? Man avmaskar, och avbryter äggutsöndringen.
 
Sv: Jag har misslyckats totalt - HJÄLP!

Tror inte, precis som Madick skriver, att dom kan göra mer än vad som redan är gjort. Det enda jag kommer att göra nu är att se om hon ser ut att må bättre efter avmaskningen. Om inte så kommer jag att åka iväg med henne och få henne undersökt och ta prover på henne.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp