Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Hej, En bekant har en rysk Bashkir (deras första) och nu i maj så har den ännu inte fällt sin vinterpäls (eller?). Ni som har Bashkirer...
Svar
4
· Visningar
961
Senast: Lillemim
·
T
Hästvård det är såhär att ibland när jag borstar min häst, så råkar jag ge henne en stöt. hon blir då lite rädd och typ tror att hon har gjort...
Svar
14
· Visningar
2 867
Senast: Stolermeyer
·
N
Hästvård Har ni några bra tips hur man ska göra när man vill ha kylgel eller linement eller liknande på en häst med väldigt håriga ben? För att...
Svar
7
· Visningar
1 050
Senast: Elute
·
V
Hästvård Har en häst som har varit spänd i halsen sedan jag fick honom för ett par år sedan. Musklerna på nedre delen av halsen är stenhårda på...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 154
Senast: vickan
·
E
Hästvård Brukar ni fläta er hästs svans? Är det för att den ska bli lockig eller inte slitas lika mycket? Bara nyfiken:)
Svar
10
· Visningar
1 233
Senast: lundborg
·
Hästvård Om en häst har tätt mellan tornutskotten i ryggen där sadeln ska ligga, kan den ridas som vanligt ändå?
Svar
10
· Visningar
1 675
Senast: bsmx
·
R
Foder & Strö Jag skulle behöva banta min kära pålle, problemet är bara hur! Han är under igångsättning efter att ha stått skadad sen nyår. Han...
Svar
5
· Visningar
1 020
Senast: milly
·
E
Hästvård Man har ju alltid fått lära sig att inflammation ska behandlas, men tar inte kroppen hand om den själv om hästen tillåts att vila? En...
Svar
6
· Visningar
1 121
Senast: Equine
·
Hästvård gör min häst. fast bara på ridbanan, efter ett halvt varv, första traven. två eller tre hostningar, sen frustar han, sen är det...
Svar
12
· Visningar
1 168
Senast: lundborg
·
F
Hästvård Hej! Hur har ni satt igång era hästar efter en knäledsinflammation och hur länge har det tagit innan ni har kunnat börja sätta igång...
Svar
4
· Visningar
850
Senast: Pauling
·
Hästvård Kan man göra det när det är så här varmt? om man gör det tidigt på dagen så hinner det torka till natten? Min häst har mjäll å det...
Svar
10
· Visningar
880
Senast: fälttävlansnörd
·
S
Foder & Strö Minskar hösilagets näringsvärden när det torkar? och i såfall, hur fort? Alltså, om man packar upp hösilaget i säckar så det hinner...
Svar
9
· Visningar
1 115
Senast: Sock
·
M
  • Låst
Hästvård Va ska man göra när man hyr in sig i ett stall och vi är bara 3 st, min häst halka i hagen när min kompis flytta in med sin häst, dom...
2
Svar
26
· Visningar
2 228
Senast: supergladis
·
M
Hästvård Drog av skorna på hästen nu när marken blev mjukare, han har bra hovar och har gått barfota innan. Nu var vi ute och skrittade på en...
Svar
1
· Visningar
765
Senast: ii-d-a
·
B
Foder & Strö Jag fick ett problem i helgen, min häst fick kolik och var i ganska dåligt skick. Vet trodde att det berodde på att jag håller på att...
Svar
16
· Visningar
1 178
Senast: Madick
·
S
Hästvård Hjälp mig vad är detta? Min häst har fått en galla på insidan höger fram. Strax nedanför knäet, mellen skenan och djupa bösenan. Denna...
Svar
3
· Visningar
734
Senast: Muppe00
·
I
Foder & Strö hej! min häst brukar vara torr och stövig i pälsen men har blivit riktigt fin nu när jag gett vetegroddsolja. dock har han långa grova...
Svar
6
· Visningar
1 565
Senast: kryptisk
·
O
Hästvård Min häst är ju som alla vet världens underbaraste :love: Det som gör mig hemskt ledsen just nu är att hon markerar på ett framben. Jag...
Svar
14
· Visningar
1 157
Senast: Widerberg
·
V
Hästvård ja vänner nu behöver jag lite tips min lilla älskling :love: nej jag talar inte om gubben utan förståss om hästen när jag nu är...
Svar
6
· Visningar
981
Senast: jjeg
·
M
Hästvård I år tänker jag börja bekymra mej över den små :devil: tidigt!! Vilka metoder fungerar bäst för er? Har ju ett varmblod som...
Svar
9
· Visningar
1 920
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp