Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård Hej! Jag undrar om det stämmer som min väninna säger, att alla ledinflammationer läker ut själv, men att det tar längre tid än om man...
Svar
5
· Visningar
1 310
Senast: frid
·
L
Hästvård hej..nu börjar det dra ihop sig för avmaskning...bara undrar vilket medelman ska ta?? hade noromectin i höstas men ska ta något annat nu??
Svar
1
· Visningar
654
Senast: Madick
·
Hästvård Har fått tillbaka provsvaren på träckproven fån Vidilab idag och de visar följande: Häst 1: stora o/el. lilla blodmasken 200 resten 0...
Svar
16
· Visningar
1 106
Senast: Madick
·
B
Hästvård Jag har under en längre tid hört "knäppanden" i min ponnys bakben.. Det försvinner så fort han blir varm men det låter väldigt mycket...
Svar
4
· Visningar
668
Senast: karuso_00
·
K
Foder & Strö Om man behöver stödfodra sin häst när han/hon går på bete, vad är det då som hästen behöver mer av? Är det energin? Jag tänker eftersom...
Svar
4
· Visningar
1 270
Senast: Krabban
·
Foder & Strö Tänkte höra om man kan ge hästarna en rundbal ensilage i hagen nu när de börjat gå ute dygnet runt? Själva frågan är egentligen om den...
Svar
2
· Visningar
664
Senast: Husmusen
·
Hästvård Hästen ifråga har stått inne en vecka ca pga hälta, han släpptes ut några timmar igår. Idag släpptes han ut som vanligt på morgonen med...
Svar
2
· Visningar
763
Senast: YorkWann
·
Hästvård Är det möjligt?? Eller vad är det annars månnetro? Såg idag att min tös har fått vårtor, ca 5 st i varierande storlek, (såg ut som det...
Svar
3
· Visningar
951
Senast: ghost
·
L
Foder & Strö Ger ni mineraler (utöver eventuellt kraftfoder) när ni har hästrna på bete?
Svar
11
· Visningar
1 038
Senast: attempt
·
W
Hästvård Tänkte kolla lite med er här om någons pålle blivit som min nu när värmen kom plötsligt....Han var hängig igår och idag. Idag när jag...
Svar
9
· Visningar
983
Senast: Flummflicka
·
Foder & Strö Biotin. hur ofta ska man ge det? 1 dag/vecka eller varje dag??? snälla behöver ett svar!!
Svar
17
· Visningar
1 036
Senast: Ellen85
·
F
Foder & Strö Kan man ge solrosfrön till en häst? Kom på att jag har massor hemma o tyckte d va synd att slänga det om d kan användas till hästen;)
Svar
4
· Visningar
916
Senast: Glimfeather
·
F
Foder & Strö Stämmer det? En människa i mitt stall säger att det är bevisat att hästar blir lugnare av korn pga att de inte kan tillgodogöra sig...
Svar
8
· Visningar
844
Senast: lundborg
·
Hästvård Ja precis, var hittar jag det? Det finns ju en uppsjö kylande men har ni något tips på ett riktigt gammalt hederligt värmande?
2
Svar
26
· Visningar
3 227
Senast: Lazio
·
F
Hästvård Hittade pâ en av dom hästar som gâr ute, pyttesmâ, platta, svagt gula, ovala kryp!! Alldeles i början pâ svansroten samt där pannluggen...
2
Svar
27
· Visningar
3 341
Senast: fnorr
·
Hästvård Kan man göra så att man tar mycket bomull, gasbinda över det, sen plastfolie över så att det håller sig blött och sen en vanlig fleece...
Svar
10
· Visningar
12 276
Senast: hillevie
·
Hästvård Hejsan! Såg för inte så länge sedan en otroligt bra tråd där alla delade med sej av olika knep och tips för att underlätta i stallet...
Svar
1
· Visningar
630
Senast: attempt
·
M
Hästvård Märkte i onsdags att min häst nog är lite förkyld för hon hostade några gånger när jag red och var lite snorig efteråt. Så jag låter...
Svar
1
· Visningar
789
Senast: mysis
·
M
Hästvård Har ganska nyligen köpt mig två vrak.. hästar menar jag! :angel: Det är två ston, 10 o 14 år gamla. 10-åringen har ganska nyligen...
Svar
3
· Visningar
1 617
Senast: Mirraya
·
A
Hästvård För fyra månader sen fick jag en diagnos på min 4-åring 'degenerativ kronledsatros'. Går inte att operera, men vi skulle enligt vet...
Svar
11
· Visningar
1 271
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp