vad göra åt spänd hals?

Sv: vad göra åt spänd hals?

Jag tycker du ska kontakta kiropraktorn och berätta om de problem du upplever med din häst, och höra hans/hennes förklaring. Tycker inte heller att besvär borde kvarstå 2 vkr e beh. Men bara den som utförde behandlingen vet ju exakt vad som gjordes och vad som var tanken med det.
 
Sv: vad göra åt spänd hals?

När man har varit vid kiropraktorn kan man ju bli värre efteråt pga att man "ändrat i kroppen" och kanske behöver göra de flera gånger....har jag hört....vet inte. . . .

=)
 
Sv: vad göra åt spänd hals?

ja, vi är tillbaka på noll kan man säga. han går bättre nu sedan någon dag tillbaka, och halsen känns bättre. men då har jag masserat varje dag och gjort "morotsövningarna" så det har nog mycket med det att göra att halsen är bättre. men att han går bra igen känns jättebra!:) tror fortfarande att det var det där hoppet som gjorde att han blev sämre, då musklerna i bogen/mellan benen inte var okej när han gjorde det! ska avvakta och se vad jag ska hitta på härnäst, men kiropraktorn blir det nog inte. kul att du undrade hur det går!:)
 
Sv: vad göra åt spänd hals?

tack så mycket!:D jag har ingen sadel nu, men jag har börjat köra honom så vi kommer igång. tycker att han känns fin, och han går rent. men spänningarna är dock kvar, men lite bättre (som det var innan kiropraktorn kom)! masserar och håller på som vanligt, och hoppas på att de ger med sig när han kommer i träning.
 

Liknande trådar

Ridning Tänkte mest höra om fler har detta problemet med sina travare (eller andra hästar för all del). Min häst är jätteduktig på att arbeta...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 504
Senast: zabby
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp