Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Foder & Strö Har för mig att jag någonstans har hört/sett att om groddar börjar växa i hästarnas bädd pga av tex havrespill så ska inte hästarna äta...
Svar
9
· Visningar
1 221
Senast: Pixies
·
E
Foder & Strö Har två halvblod som går ute året runt med fri tillgång till hö och lada att söka skydd, nu är de flyttade till en hage på ca 2 Hektar...
Svar
7
· Visningar
864
Senast: Masse
·
N
Foder & Strö Min totto har förmodligen ätit sand... Har försökt få i han loppfrö, men han vägrar äta maten om jag blandar i loppfröna. Någon som...
Svar
14
· Visningar
1 164
Senast: San Q
·
S
Hästvård Båda mina uppstallade hästar började fälla säsongens vinterpäls väldigt tidigt, redan i slutet av december. De klipptes båda två i...
Svar
2
· Visningar
662
Senast: Seppo
·
Hästvård Vad fungerar bäst? Finns ju ett antal olika sorter att välja mellan...
Svar
7
· Visningar
1 137
Senast: suisyola
·
T
Hästvård Hur varma/kalla ska en hästs ben vara? Är det normalt att frambenen är kalla och bakbenen lite varmare?
Svar
2
· Visningar
794
Senast: Theriss
·
A
Hästvård Jag har köpt en KollaMasken låda och planerar att skicka in ett träckprov på min häst snarast (blir väl på måndag eftersom man ju inte...
Svar
6
· Visningar
894
Senast: AnnikaH
·
S
Hästvård Har någon någon erfarenhet eller kunskap av att en häst har lymfangit? Lite frågor till er; Hur uppstod det, och hur behandlande ni...
Svar
12
· Visningar
2 123
Senast: biffen
·
Foder & Strö -------------------------------------------------------------------------------- Det ska bli ändringar i stallet. nu har hästarna...
Svar
5
· Visningar
946
Senast: Alazan
·
J
Foder & Strö Finns det något sorts fodertillskott som hjälper hästen att bygga muskler?? Förutom den vanliga ridträningen...
Svar
16
· Visningar
2 250
Senast: Tacitus
·
Hästvård Har ett kallblod på som räknas som tvååring i år. Hon är dock bara drygt 1,5. När jag lät henne springa lite på ridbanan så var hon...
Svar
2
· Visningar
963
Senast: Tussilago
·
Foder & Strö Nu kommer ju gräset och jag tänkte fråga hur ni andra hästägare gör med kraftfodret? HUR minskar ni ner på det, hur fort och hur vet man...
Svar
3
· Visningar
800
Senast: CiderGirl
·
N
Hästvård Hejsan. Jag är fodervärd till ett varmblod som har problem med gallor periodvis. Det hjälper om jag lindar benen nattetid men det är...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: Nisse liten
·
E
Foder & Strö Fick hem nya hästen igår och hon är ruskigt bukig. Har en enorm mage men revbenen syns. Går nu på en foderstat på 12 kg hö och 3...
Svar
8
· Visningar
1 067
Senast: milly
·
Hästvård Hästen har fallit ur, är halt i bak och har ont i kroppen, främst ryggen. Detta har kommit och gått under ett år ungefär, däremellan så...
2
Svar
26
· Visningar
1 995
Senast: Antiqua
·
A
Foder & Strö Jag har nyss köpt en kolla masken låda och ska skicka in ett träckprov och jag undrar om någon här på buke vet om det syns i...
Svar
4
· Visningar
2 152
Senast: kickilinisen
·
W
Hästvård Hur verkar tuppkam när det 1) sprutas i led 2) sprutas i muskeln? :confused:
Svar
1
· Visningar
914
Senast: Borkan
·
F
Hästvård Hej! Har en gamling på 27 år...Pigg som bara den och frisk som en nötkärna. Fick ett kolikanfall i höstas, men det ordnade sig och hon...
Svar
4
· Visningar
909
Senast: Blandrastik
·
M
Foder & Strö Ska nu åka o köpa Lucern till min häst som behöver bygga på sig lite. Vad rekommenderar Ni ? Strå eller mix? Ska köpa idag så snabba...
Svar
10
· Visningar
1 330
Senast: jennis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp