Värmande liniment

Sv: Värmande liniment

owesmatte skrev:
speedway är ett blister som travvärlden håller på med...

jag sätter mig emot all blistring, det är bara travvärlden som fortfarande har det i system i övrigt sker det väldigt sporadiskt, ridsporten slutade för ungefär 50 år sedan med det..

Inga fördommar där inte:cool:

Speedway är inte starkare än vanligt liniment så det borde ju funka jätte bra om man vill värma lite.

Jane_Done
Radital värme salva är jättebra och tror du kan köpa det på flera hästsportsbutiker, bla har börjes det och tror att man kan köpa det på granngården oxå.
 
Sv: Värmande liniment

*knapplån*

Jag brukar använda mig av Aloe Heat Lotion :bow: som är helt super! Rekomenderar det varmt! Använder det på mina egna axlar också, det är helt kanon!

Andra liniment jag brukar använda är Speedway (använder det med lindor över natten med bra resultat - har aldrig fått blisterskador) och Arnika.
Speedway är inte ett blister som exempelvis Cedar Oil.
 
Sv: Värmande liniment

Jag har fått bra resultat med hederlig gammal kamfersalva som du köper på apoteket. Superb på att öka blodgenomströmningen och luktar dessutom gott.
 
Sv: Värmande liniment

En fråga till alla.
När, var och varför använder ni ett värmande liniment!?

Effekten av ett kylande vet jag, men varför ett värmande?
 
Sv: Värmande liniment

golden_tinka skrev:
En fråga till alla.
När, var och varför använder ni ett värmande liniment!?

Använder ett värmande liniment typ speedway eller heat lotion när jag vill öka blodgenomströmmningen på ett visst ställe
 
Sv: Värmande liniment

owesmatte skrev:
speedway är ett blister som travvärlden håller på med...

jag sätter mig emot all blistring, det är bara travvärlden som fortfarande har det i system i övrigt sker det väldigt sporadiskt, ridsporten slutade för ungefär 50 år sedan med det..


Du vet inte vad du snackar om..
Speedway är ett liniment och inget blister. :smirk:
 

Liknande trådar

Mat Snart dags för mig kliva på semestervikariat igen och snart börja samma bekymmer vad ta med till lunch. Givetvis lättast med matlådor...
2
Svar
36
· Visningar
2 769
Senast: FrDrake
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
811
Senast: Fiorano
·
Hemmet Vi har en inmurad Keddy insats som har suttit här sedan vi köpte huset. Vi har aldrig varit riktigt nöjda med den. Förmodligen för att...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
9 866
Senast: CaisaCax
·
Hemmet Första vintern i mitt hus :heart Jag har täljstenskamin, luftvärmepump och direktverkande el. Har precis börjat värma upp huset men det...
Svar
16
· Visningar
673
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp