Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

W
Hästvård en häst i vårt stall har drabbats av något läskigt och konstigt. han verkar i stort sett förlamad i bakdelen. nu är inte jag ägaren, men...
Svar
4
· Visningar
1 793
Senast: Rotterö
·
M
Hästvård ......... är det vanligt att hästarna får fång som bara visar sig i ett framben. Min har fått ont igen och automatiskt så trodde jag...
2
Svar
27
· Visningar
3 133
Senast: armada
·
S
Hästvård När är en häst för mager? Såg en annons på ett sto och hon såg sanslöst smal ut! :( Man kunde se revbenen, hur kan man göra så...
Svar
13
· Visningar
1 350
Senast: Zebung
·
W
Foder & Strö Jag ger mitt dräktiga sto Basic E-vitamin med selen. På doseringslistan står det att man kan ge från 6ml till 60ml..... Det är ju en...
Svar
1
· Visningar
637
Senast: marti130
·
C
Hästvård Mitt sto har problem med stela leder, misstänkt artros. För detta får hon glucosamin i pulverform och regelbunden motion utan några...
Svar
11
· Visningar
1 890
Senast: Zebung
·
Hästvård Nyss kom träckprovssvaret på mail. Och Kele har 400 EPG blodmask, Vision har 60 EPG. Och JAAAAAAAAAAA!!!! ÄNTLIGEN! Innan ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 983
Senast: Zebung
·
E
Hästvård Nu börjar jag tröttna på att hästens skor aldrig får sitta kvar på hovarna! Det känns som minst en tappsko i veckan, nästan uteslutande...
2
Svar
31
· Visningar
2 708
Senast: Staria Stuteri
·
Hästvård kan hästar få kolik om de äter kraftfoder till eller efter avmaskning? Bara ett rykte jag fått höra och måste få reda på om det är...
Svar
10
· Visningar
1 937
Senast: Zebung
·
S
Hästvård Mitt sto väntar föl om en vecka. Ska jag maska av henne före eler efter fölning? Kan det vara bra att göra ett träckprov. Man märker när...
Svar
2
· Visningar
698
Senast: Zebung
·
C
Hästvård Här kommer bilderna som togs! Jag ska åka och kolla upp rygg och bak knän till att börja med...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 279
Senast: BonRaiz
·
E
Hästvård Hur sköter ni hästen, hästens ben/kropp efter en hårdare träning/längre ridtur? Kyler, värmer, masserar, stretchar? Hur, vart, hur...
Svar
9
· Visningar
1 184
Senast: Lazio
·
Foder & Strö Hur mycket selen krävs det för att det ska förgifta en häst på 450 kg? Finns någon generell gräns? Och på vilket sätt blir det giftigt?
Svar
1
· Visningar
871
Senast: Antiqua
·
U
Foder & Strö kan dom bli de? min häst va väldigt tunn förut men inte så stor mage och sen när ja började ge lucern har hon blivit väldigt bukig...
2
Svar
21
· Visningar
2 197
Senast: racerbumbi
·
S
Foder & Strö bara kul o veta på ett ungefär hur mkt mat era hästar på ca 170 cm i mkh äter. Dvs stora hästar. O hur mkt arbete utför dom?
Svar
13
· Visningar
1 145
Senast: mackan
·
A
Hästvård Flummig rubrik kanske men kom inte på något bättre...:smirk: En tjej i stallet har gjort träckprov på sina två hästar.. Ena hade...
Svar
14
· Visningar
1 230
Senast: Colombia_Girl
·
M
Hästvård Behöver hjälp med förslag på sånt som kan ha orsakat detta. Hästen var svullen bakom ganascherna och under öronen jättemycket när jag...
Svar
11
· Visningar
1 184
Senast: Soffan74
·
Hästvård Är det bra att en häst har stort övertramp eller kan det skapa problem? Min kallblodstravare har nämligen ett rejält övertramp plus att...
Svar
4
· Visningar
2 372
Hästvård Min häst är halt på ena bak, det sitter i hoven eftersom han varit felverkad och sned i hoven, det är åtgärdat nu men han är fortfarande...
Svar
4
· Visningar
791
Senast: sassiball
·
Foder & Strö Hur fort kan fodrets påverkan synas? Jag tycker, att efter 2 veckor med denna foderstaten som jag äntligen har hittat som verkar fungera...
Svar
8
· Visningar
823
Senast: diabla
·
I
Hästvård Min häst har en konstig rörelsestörning eller nåt :( Igår är jag började trava så kändes han fruktansvärt stel -nästan halt- men jag...
Svar
17
· Visningar
4 259
Senast: Nyrelski
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp