Hur får man hästen att se ut så?

Sv: Hur får man hästen att se ut så?

Men vad tycker ni? Detta är en gamal bild.
Är det tillräkligt blankt?
bbbb33.jpg

Ska ta bilderna på Måndag. Då lägger jag ut dem. Har pratat med mamma så hon hjälper mig. :banana:
 
Sv: Hur får man hästen att se ut så?

Friska hästar som mår bra får ofta en blank fin päls. Kolla foderstaten eller ge lite extra B-vitamin. ev lite rapsolja i fodret. Att rykta hästen massor varje dag ger inte en blankare päls. Men en dusch och ordentlig ryktning gör pälsen blank o fin ett tag.
 
Sv: Hur får man hästen att se ut så?

*kl*
Välmående häst och god omvårdnad.
Pälsglans i svansen;) .
En sommarblank Charlton.
101-0159_IMG.jpg
 
Sv: Hur får man hästen att se ut så?

Jag hakar på med välmående, dessa e ungston på lösdrift, dvs inte ryktade. Men bra tips måste man ha:)
Part203.jpg
 
Sv: Hur får man hästen att se ut så?

Som många redan har sagt.. Ha en välmående häst med bra foder!

Fuxen på bilden gick på sommarbete. Allt han fick va gräs och ½kg havre, ungefär ½kg betor/dag som stödfodring för han lätt föll ur.. På bilden är han inte borstad! :smirk:

http://s42.photobucket.com/albums/e312/Muddson/Goofy/?action=view&current=land1052004178.jpg

Men ett tips kan ju vara att hälla i olja i maten. Det kan hjälpa en del. Även foderjäst.

Sen runt mulen, ögon är nog som dom andra säger, barnolja det bästa. Just för fotot. Då ser dom riktigt fina ut. Vet att vi använde det i skolan när vi skulle visa våra för på fölmönstringen! Blev fin fint!

Lycka till!
 
Sv: Hur får man hästen att se ut så?

Mår hästen bra och får rätt foder behövs inget pälsglans.
En bild på min häst för något år sedan när hon undersöker krubban i en tom box, ingen bra bild, men hon blir sådär fin i pälsen varje vår, och inte behövs det särskult mycket rykt heller :)
abbemaj.jpg
 
Sv: Hur får man hästen att se ut så?

Brukar också titta på dessa skinande hästar och drömma lite...

Har lösdriftshästar med massa päls. Dom äter bra och är välmående. Men vad gör man med detta lurvet(under huvudet, vid halsen var pälsen 10 cm!!!)och tillråga på hästar som rullar sig.

Länge. Noggrant. Grundligt. Gräver ner sig i LERAN *såklart* och upp ställer sig den fd borstade hästen i samma skick om inte värre eftersom det fyller på lagret av lera/smuts/damm osv...

Inte ens på vår och sommar har jag fina blanka hästar just för det eviga rullandet i den skititgaste fläcken i hela hagen....
 
Sv: Hur får man hästen att se ut så?

Zewz skrev:
Mår hästen bra och får rätt foder behövs inget pälsglans.
En bild på min häst för något år sedan när hon undersöker krubban i en tom box, ingen bra bild, men hon blir sådär fin i pälsen varje vår, och inte behövs det särskult mycket rykt heller :)

Ojoj vilken grann häst!!! Inte bra bild?? Att huvudet var nere i krubban iofs men resten!!! Wow!!!

Tror jag ska svepa in mina i gladpack efter en rejäl tvätt och så får dom absolut inte komma ikontakt med jord. :mad:
 
Sv: Hur får man hästen att se ut så?

Ja, visst är hon underbar! :love:
Visade den bilden för på syns det verkligen hur bank hon kan bli :)

Pälsen är så lättskött med så det räcker att torka av med en lätt fuktad handduk så ser hon ut sådär :D

Väntar otåligt på att all vinterpäls ska trilla av nu, så den där snyggingen kryper fram ut sin lurviga pyjamas :rofl:
 
Sv: Hur får man hästen att se ut så?

*KL*
Svarta hästar är oftast storskillnad ifrån bruna. De är lika svåra att hålla rena som skimmlar. Det tror man inte. Men man ser allt stövet på dem. Tips hur man får bort dem???
:angel:
 
Sv: Hur får man hästen att se ut så?

Önskar jag hade en bild på min gamla foderhäst på datorn.
En svart new forest, minst lika blank som hästen på bilden här ovanför :D
Exakt vad jag gjorde med henne vet jag inte, men inget särskilt vad jag minns.

Men något som funkar bra när min nuvarande är lite dammig är att använda en vanlig mjuk borste, ett tag med den, sen ett tag med en lätt fuktig handduk. Gå över hela hästen så blänker de som polerade smycken sen :love:
 
Sv: Hur får man hästen att se ut så?

lånar knapp

Jag har haft min häst i tre år och han har fått bra foder och omvårdnad men inte fan glänser han för det=(
Han har en speciell hårkvalité som påminner om svinborst=) men sånt e livet...
 
Sv: Hur får man hästen att se ut så?

Det hänger ju faktiskt lite på vilken färg hästen har, hur blank den ser ut att vara. I en mörk päls speglar sig ju ljuset på ett annat sätt än i en skimmelpäls eller black päls. min fjording kan vara blank på sommaren, men det syns inte lika bra som på shettisen som är fux
 

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 523
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
812
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 790
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp