Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Hästvård Varför måste vissa hingstägare behandla sina hingstar som om det vore gjorda av porslin?! :confused: Att hästarna inte ens får...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 918
Senast: Alazan
·
Hästvård Jag avr på en föreläsning om hästens parasiter förra veckan och man fick samtidigt ett träckprov analyserat. Som vanligt känner man sig...
Svar
13
· Visningar
1 302
Senast: Madick
·
B
Hästvård heej heej, jag har lite frågor... jag undrar lite hur ofta en hovslagare måste komma ut och hur ofta man ska ha ut en veterinär, när...
Svar
11
· Visningar
1 098
Senast: _becca_
·
Hästvård Hur lång tid tar det ungefär för era hovslagare att sko alla 4 hovar? Hade besök av en i stallet häromdagen, som skodde en häst...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
13 270
Senast: Soffan74
·
Hästvård är det någon mer än jag som ger avmaskningsmedlet i betfor? För och nackdelar med detta?
Svar
8
· Visningar
1 264
Senast: Koppen
·
K
Hästvård har nu fått det konstaterat att min häst har kronisk bronkit! vad är det bästa att göra för att han ska ha så lite besvär som möjligt...
Svar
11
· Visningar
1 373
Senast: Gamblers two blue
·
Hästvård Alltså, jag blir osäker nu hur många sprutor man ska ge då man grundvaccinerar en häst mot stelkramp. Vaccinerade unghästen 21 jan...
Svar
1
· Visningar
4 744
Senast: lippan
·
P
Hästvård I vårt stall så vill alla avmaska NU... Jag personligen begriper inte riktigt varför:confused:men har fått maska mina hästar också...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Madick
·
D
Hästvård Jag har ett föl på 2 veckor och tre dagar, och han är något lös i avföringen. Blandat helt vattnigt med fasta bollar. Han är redan...
Svar
9
· Visningar
3 087
Senast: Madick
·
S
Foder & Strö Hej! Lite nyfiken ger ni något speciellt typ hälsokost el annat tillskott till era spatthästar? Själv ger jag cotaflex vet ej om det...
Svar
1
· Visningar
777
Senast: cajsa
·
T
Hästvård Har en liten fundering angående liniment. När ska man använda värmande liniment och när ska man använda kylande:confused: . Det står ju...
Svar
4
· Visningar
922
Senast: Totti
·
F
Hästvård Har haft shettisen ute på foder o när han kom tillbaka til oss var han väldigt mager. Men jag har ju hälsat på honom när han va hos min...
Svar
15
· Visningar
1 498
Senast: ZorréZaid
·
Foder & Strö finns det någon här som är kunnig på örter till hästar? Jag har just upptäckt detta ämne och börjat fundera... Har en otroligt tittigt...
Svar
4
· Visningar
847
Senast: Muppe00
·
E
Foder & Strö Funderar på detta foder till min äldre tant... Har lite frågor... * Hur mycket bör man ge en häst i artonårsåldern, halvkass kondis...
Svar
6
· Visningar
4 967
Senast: Elemmírë
·
Hästvård Hur långt efter att ni kastrerade era hästar började ni rida dem igen? Kastrerade min 10 åriga hingst i torsdags och han är pigg och det...
Svar
5
· Visningar
859
Senast: pomelo
·
Hästvård Jag blir tokig...alla säger olika!!! Vilka grupper med avmskningsmedel finns? Hur hänger de ihop? Hur ska man kombinera dem och vilka...
Svar
4
· Visningar
1 112
Senast: Mlisa
·
Foder & Strö Har en tävlingshäst som jag helt plötsligt blivit tvingad att ställa en månad i box/sjukhage. Men, mitt problem är att hästen fallit ur...
2
Svar
23
· Visningar
1 907
Senast: anhe
·
Hästvård Hur varmt ska det vara ute för att jag ska kunna tvätta mina hästar ? Dom har ju fortfarande en hel del lurv kvar ( Islänningar) och...
Svar
4
· Visningar
938
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Där jag bor nu är det enda kalktillskott jag lyckats få tag på just "Korallkalk" dvs malda koraller. Jag har en gång i tiden fått lära...
Svar
1
· Visningar
900
Senast: Netika
·
C
Hästvård pratade med honom flera ggr men han vägrara att förstå. Utan han sa rakt ut at han tar slut på ett fullt paket med socker te mina kuser...
Svar
7
· Visningar
1 222
Senast: _Runaway_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp