Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

U
Hästvård Jag köpte en ny häst i början av mars som några dagar innan jag fick hem den besiktigades på klinik (även röntgen) jag var även med vid...
Svar
12
· Visningar
1 669
Senast: Umbria
·
Hästvård För en tid sedan fick en häst som vita fläckar eller markeringar eller mörka partier runt nos och ögon, där pälsen blivit alldeles kal...
Svar
2
· Visningar
1 638
Senast: Emelie3
·
M
Foder & Strö Ger min häst - utöver Krafft G - Krafft Miner grön. Problemet är att hon inte vill äta mineralerna. I början gjorde hon det några dagar...
Svar
8
· Visningar
808
Senast: suisyola
·
H
Hästvård Vad används liniment till? Hjälpper de musklerna att återhämta sig eller bygger det upp muskler? :confused: och alla dessa gelér...
Svar
5
· Visningar
815
Senast: suisyola
·
Foder & Strö Har fått en analys uppläst lite snabbt per telefon. Torrsubstans 60% Energi 8,8 Mj Kg/torrsubstans Smb råprotein 57 Kg/torrsubstans...
Svar
3
· Visningar
1 192
Senast: marti130
·
Foder & Strö har en normal arab väger kanske 350 -400 kilo, har lite dålig uppfattning om vad hon väger, men hon är ca 152 hög ganska grov och lagom...
Svar
4
· Visningar
656
Senast: mag
·
Hästvård Satt och kikade igenom min ponnys papper... Har ett papper från ATGs Hästsjukhus i Karlstad... Där det står följande...
Svar
8
· Visningar
2 422
Foder & Strö Ger ni hästar vitaminer och mineraler på sommaren? Vad för sådana i sånna fall och varför? :smirk:
Svar
12
· Visningar
888
Senast: marti130
·
Foder & Strö Jga måste erkänna en sak (pinsamt efter som jag haft häst ganska länge.. ), och det är att jag har noll koll på det här med...
Svar
14
· Visningar
900
Senast: marti130
·
I
Hästvård Det började med att min häst blev snorig(väldigt gult snor) och fick hög feber och liiite hosta. Sedan gick hennes förkylning bort, men...
Svar
4
· Visningar
756
Senast: Tomaten
·
E
Foder & Strö Vad menas med att foder har gelaterat selen?? Är det gelatin då? Man vill ju inte animaliska produkter...
Svar
11
· Visningar
1 106
Senast: Elemmírë
·
A
Foder & Strö Miner Grön ska ju tydligen vara mineraler som är bra att äta för hästarna när de går på bete, så jag hade tänkt att köpa de och ge de...
Svar
17
· Visningar
1 032
Senast: marti130
·
S
Hästvård Ja kan man använda switch på digivande ston? Kan man använda det på fölen? Vad använder man annars på stona?
Svar
11
· Visningar
2 254
Senast: sessna
·
G
Foder & Strö Min häst har otroligt lätt för att lägga på sig, helt hopplös på det planet. Han har under vinten fått fri tillgång på halm och han har...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 277
Senast: lundborg
·
E
Foder & Strö Tänkte försöka mig på att räkna på foderstaten till min häst. Och då måste jag ju göra höanalys. Men problemet är att jag oftast köper...
Svar
8
· Visningar
698
Senast: emm
·
F
Hästvård Jag funderar på att låta min ponny agera packhäst på en picknick. Han kommer isåfall att bära en sadelväska och ha en voljock under den...
Svar
4
· Visningar
1 040
Senast: Fjunet
·
H
Foder & Strö hej jag undrar: hur ska man behandla såren egentligen? tränade igår och då sa min tränare att jag skulle gnugga helosan (eller nån...
Svar
3
· Visningar
1 021
Senast: happysgogolena
·
S
Foder & Strö nån som har tips på vad man ska ge dräktiga ston och vad ska man inte ge ? är inte så bra på sånt här med foder:crazy:
Svar
4
· Visningar
1 270
Senast: snuttis_linsan
·
B
Hästvård :d tänkte så in lite vallfrö i hagen,då den är ganska så geggig och "väläten",dels att det kan bli nått att tugga på såsmåningom och...
Svar
1
· Visningar
599
Senast: marijaa
·
S
Hästvård Både jag och alla i stallet står som handfallna över vad sjutton som är fel med min häst! Allting är så luddigt och konstigt så det inte...
Svar
5
· Visningar
1 277
Senast: Sentenced
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Hjälp att välja ras
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp