Hovslagare, hur lång tid?

Sv: Hovslagare, hur lång tid?

För min tar det ca 2 timmar att sko två hästar runt om, 20 minuter tycker jag verkar väldigt snabbt hur såg hovarna ut efteråt?
 
Sv: Hovslagare, hur lång tid?

Min skor på ca 40 min. Och han är noggrann men jobbar snabbt för min hästs skull.
Han brukar sko på 40-min-1 timme och då snackar han en del ibland också, men jobbar dock samtidigt. Är jättenöjd med han.

Tidigare hovslagare tog nära 2 timmar på sig och då såg hovarna värre ut än innan han började. Byta hovis då jag märkte hovarna blev längre och längre efter varje verkning, istället för kortare.
Sen var han inget vidare trvlig mot hästen iheller:mad:
 
Sv: Hovslagare, hur lång tid?

HON slog på de gamla skorna.
Av med, verka, på med de gamla skorna igen = max 5 minuter per hov.
Resultatet blev/blir uruselt, både på min häst (som blev halt efter hennes skoning) och de andra hästarna som råkade anlita henne.
Never more! Hon får inte ens byta en söm på min häst.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 084
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
10
· Visningar
1 180
  • Artikel Artikel
Dagbok För drygt 10 år sedan plöjde jag böcker om hälsa och framförallt hormonell hälsa, och läste boken “Kaos i kvinnohjärnan” för första...
Svar
8
· Visningar
967
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 097

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp att välja ras
  • FÅRtråden
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp