Svullnad i senfästet

Sv: Svullnad i senfästet

För att kolla en sena bör du ultraljuda den och det går på 1500-2000.
Det skulle jag rekomendera för då ser de ju exakt hur stor skadan är.
Och mera exakt vart den sitter oxå.
 
Sv: Svullnad i senfästet

Men om man ultraljudar och det inte är senan, ser man vad det är ändå?
 
Sv: Svullnad i senfästet

Ja.. det gällde min häst ja...

Men du... Det du säger just nu och skit, placerar jag på samma ställe!

Jävligt smart att hugga på en redan djupt sårad person! Tack för den!
 
Sv: Svullnad i senfästet

ultraljuds undersökning 680:-
röntgen 4bilder 860:- röntgen utöver 4bilder 160:-

Sen tillkommer det lite avgifter osv. Men det borde din försäkring täcka? Min täckte allt utom recept.

Hoppas att allt löser sej för dej!!
 
Sv: Svullnad i senfästet

Colombia_Girl skrev:
ultraljuds undersökning 680:-
röntgen 4bilder 860:- röntgen utöver 4bilder 160:-

Sen tillkommer det lite avgifter osv. Men det borde din försäkring täcka? Min täckte allt utom recept.

Hoppas att allt löser sej för dej!!

Tack ska du ha!
Jag ger henne ett par dagar till och har det inte blivit ngn skillnad ringer jag kliniken och hör vad de tycker.
 
Sv: Svullnad i senfästet

Min häst svullande för ca 1 månad sedan upp strax under hasen på utsidan benet. Extremt svullen och varm, dessutom halt. Åkte in direkt och fick röntgat och ultraljudat, men dom hittade ingenting. Satte henne på cortison och antiinlammatoriskt. 2 dgr senare var hon HELT bra och har varit bra seda dess. Var in på återbesök för 2 veckor sedan för att kolla och allt såg bra ut. Dom gjorde ul igen iom att senskador syns bäst då det gått iaf 1 veckan från skadetillfället. Men dom hittade ingenting vilket var skönt, allt såg bra ut.

Dom misstänkte ju något med gaffelbandsfästet då vi var in först iom att det var där hon var svullen. Men ant var det bara någon vrickning eller lättare överansträngning. Hon hade även gamla sår på det benet som kan ha varit en bidragande orsak till att hon fått kraftig lymfangit?

Iaf så gick det besöket på 2.100.- för röntgen och ul.
 
Sv: Svullnad i senfästet

Colombia_Girl skrev:
Ja.. det gällde min häst ja...

Men du... Det du säger just nu och skit, placerar jag på samma ställe!

Jävligt smart att hugga på en redan djupt sårad person! Tack för den!

Jag menar inte att hugga ska du veta, för det ser ut som om du gör det så bra själv.
Hur deppig du än må vara över din häst, behöver man inte dra med andra i skiten.
Min häst har stått snart ett år.... och jag vet fortfarande inte om hon kommer att hålla i sin sena... Men jag tänker inte måla f*n på väggen för det.
Och jag tackar för att du så gärna vill ta del av mina kunskaper... (nu när jag vet vad du gör med dem..)
Försöka vara lite trevlig mot folk e aldrig fel!
 
Sv: Svullnad i senfästet

CosmicQueen skrev:
Min häst svullande för ca 1 månad sedan upp strax under hasen på utsidan benet. Extremt svullen och varm, dessutom halt.

Precis så har min häst haft en vecka ungefär. Dock inte öm eller svullen. Oren i traven men inte direkt halt. Hon har ett sår precis i hasvecket som hon haft ca 2 v innan hon svullnade. Dock ett ytligt sår (i huden). Trodde det car reaktion på såret och att någon senskida fyllts. Bör jag vara orolig?:crazy:

/Maria
 
Sv: Svullnad i senfästet

Nu när ni säger det så har min häst också gamla sår på det ben där hon är svullen, dock är dessa utläkta sedan ca 1,5 år, då hon fastnade i en eltråd. (Efter att vi blivit jagade av älgar, men det är en annan historia...:angel: )
Fast jag tvivlar på att de har ngt med saken att göra.
 

Liknande trådar

Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
1 218
Senast: Fibusen
·
Hästvård Hej! För fyra veckor sedan var vår ponny svullen på utsidan av skenbenet, höger fram, när vi tog in henne från hagen. Hon var inte halt...
Svar
7
· Visningar
2 418
Senast: Robina
·
Hästvård Känner att jag behöver skriva av mig… Jag köpte (räddade) ett varmblod i somras, 6 år gammal, nätt och fin, med super bra lynne, trots...
Svar
17
· Visningar
3 991
Senast: Lavinia
·
Hästvård Måste rådfråga, veterinär är kontaktad men har själv ingen aning i nuläget. Jag ligger själv i influensa och har inte varit i stallet...
Svar
17
· Visningar
2 794
Senast: WSLPZF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp