S
SO Hovslagare
Sv: Bilderna med värmekameran!
Svårt att säga.
Ökar verkligen värmen lokalt vid en merbelastning under tiden hoven belastas??? Jag vet inte men jag kan tänka mig att under själva belastningen så kan man få ett kallare område där hoven merbelastas eftersom hoven stasas
under belastning.
Om man har en värmeökning i upplyft läge efter att hoven avlastats en längre stund så kanske det säger mer.
Men jag vet inte, om detta hade varit min häst så hade jag nog känt att jag hade fler frågor än svar efter en sån här fotosession
Jag hade nog velat ha bilder med några timmars mellanrum.
Häst i vila häst efter arbete osv.
Mycket intressant som sagt var.
Cecely skrev:Jo tar alla bilderna vid samma tillfälle så riktigt tillförlitliga är de ju inte, dessutom palperade hon hästen lite innan...
Så som jag ser det så är det iaf en hint till hur det kan vara men en diagnos ställer jag inte med de bilderna.
H. bak har jag faktiskt inte tänkt på, kan det vara för att hon har mer belastning medialt kanske? You tel me!=)
Man kanske kulle ta och titta till den där hasen med när man endå är igång!=)
Kom gärna med mer komentarer!
Svårt att säga.
Ökar verkligen värmen lokalt vid en merbelastning under tiden hoven belastas??? Jag vet inte men jag kan tänka mig att under själva belastningen så kan man få ett kallare område där hoven merbelastas eftersom hoven stasas
under belastning.
Om man har en värmeökning i upplyft läge efter att hoven avlastats en längre stund så kanske det säger mer.
Men jag vet inte, om detta hade varit min häst så hade jag nog känt att jag hade fler frågor än svar efter en sån här fotosession
Jag hade nog velat ha bilder med några timmars mellanrum.
Häst i vila häst efter arbete osv.
Mycket intressant som sagt var.