Bilderna med värmekameran!

Sv: Bilderna med värmekameran!

Cecely skrev:
*lånar kanpp*

Ville bara uppdatera nu när vi varit iväg på klinik.

Resultatet var inflamerad strålbensbursa h. fram, inflamerad has v. bak.

Konstigt att det inte syns på bilderna från värmekameran.
 
Sv: Bilderna med värmekameran!

Jag har skickat över resultat till kvinnan, får se om hon kommenterar det.

Iofs så visade värmekameran att det var fel på ryggen, just där bakom manken är hon ju behandlad så helt dumt var det nog inte men jag tror inte biolighten skulle kunna hjälpt henne speciellt.
 
Sv: Bilderna med värmekameran!

Cecely skrev:
Jag har skickat över resultat till kvinnan, får se om hon kommenterar det.

Iofs så visade värmekameran att det var fel på ryggen, just där bakom manken är hon ju behandlad så helt dumt var det nog inte men jag tror inte biolighten skulle kunna hjälpt henne speciellt.

Utifrån dom bilderna du här visat så kan t.o.m. jag tala om för dig att vare sig inflamationen i strålbensområdet h.f. eller inflamationem i v.b.has syns och vad tror du det kan bero på????

Jo dessa inflamationer är så gamla att all ökad aktivitet har avtagit och är förmodligen mer eller mindre kroniska. Ta dig du en funderare om inte främst inflamationen i v.b.has secundärt orsakat ryggproblemen. Spatt,inflamation i hasen brukar skapa just dom ryggproblemen som du har,just bakom manken då dom p.g.a. smärta i bakbenen i stället försöker ta sig fram med frambenen i stället vilket inte är så där jätte naturligt för en häst. För du vet väl att alla hästar naturligt är bakhjulsdrivna??
 
Sv: Bilderna med värmekameran!

Det kan även bero på kamerans inställning o temperaturområde. Man behöver ha andra inställningar när man skall kolla mer distalt eftersom dessa delar är kallare.
PL
 
Sv: Bilderna med värmekameran!

Hej....Är nyfiken...hur gick det sen?:confused:
Kan vi få en uppdatering Cecely,tack:bow:
 
Sv: Bilderna med värmekameran!

Det kan du få!

Efter vetbesöket fick jag hem en vanlig ridhäst! Den galna rodeo-kärringen är borta!=) Alla i stallet ser skilnad på henne, det är som hon har kunnat slappna av och bekymmersrynkan man kunnat ana är borta!

En så länge har jag bara skrittat ut på henne men det går bra!

Vi var på återbesök för 1 vecka sedan och då fick vi spruta om hasen. Däremot har ryggen blivit bättre och hältan fram är släckt!
Att hältan fram är borta såg veterinären som ett bra tecken då det brukar ta längre tid att få bort den sortens hälta, det kan tyda på att det inte har blivit alt för mycket förändringar i området!

Hon har även fått skor fram med sula. De har jag haft problem med, de sitter inte kvar och dessutom har hovslagaren satt på någon konstig sula som är aldeles för mjuk så den har ingen verkan. Men det ska han fixa idag.

Nu har jag gjort det jag kunnat göra känns det som så vi får se nu hurdet går. Vet. menade att händer ingen på 6 mån så ska vi vara väldigt glada, då är det bara att köra på!
 
Sv: Bilderna med värmekameran!

:rofl: Härligt och höra...!!:rofl: :rofl:
Du skall se, det blir bra till slut...hoppas bara hovis får till det oxå...
Att man får spruta om hasen, är inget ovanligt alls...
Nästa gång kan det va ok redan...:bump:
Lycka till, och håll gärna tråden uppdaterad, då o då...
 
Sv: Bilderna med värmekameran!

Ja det ska jag försöka göra!

Jag har även köpt en slicksten kan man nog lättast förklara det med som innehåller glucosamine och MSM + nått annat som ska vara bra för leder och muskler. Får hoppas det hjälper till.

Många bäckar små som man brukar säga!=)

Event ska jag på återbesök om nån månad elelr så men det bror också lite på hur det utvecklas nu.
 
Sv: Bilderna med värmekameran!

oj visste inte ens att man kunde ta bilder med värme kamera :D
 
Sv: Bilderna med värmekameran!

Oj, det visste jag inte, att det fanns MSM/Glucosamine på slicksten!
Var får man tag på det?
Var det P.. som rek det?
 
Sv: Bilderna med värmekameran!

jag har tjatat mig till den. tyvär så har återförsäljaren jag köpt den av laggt ner sin verksamhet så jag vet inte hur jag ska få tag på det i framtiden.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
1 830
Senast: fio
·
Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 009
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
Svar
12
· Visningar
1 385
Senast: Zetly
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp