Avmaskning.

Sv: Avmaskning.

Den här frågan vet jag kom upp nån annan gång, och jag hade ett svar då, men har lyckats förtränga det in i nåt mörkt skrymsle av hjärnan.

Dock kommer jag ihåg att det inte var nån fara för smittan.
 
Sv: Avmaskning.

Madick skrev:
Den här frågan vet jag kom upp nån annan gång, och jag hade ett svar då, men har lyckats förtränga det in i nåt mörkt skrymsle av hjärnan.

Dock kommer jag ihåg att det inte var nån fara för smittan.
Tack, det vore skönt om så va fallet, då min stallvärd har tänk och sprida skiten i vår beteshage....:(
 
Sv: Avmaskning.

Jag har för mig att det ska gå en viss tid innan hästarna betar på gödslad mark. Bäst är det väl om han väntar tills hästarna gått in från betet innan han gödslar.
 
Sv: Avmaskning.

Sådana problem har jag också haft, främst om bajs men även när det gäller skotta snö och hacka sönder is (snö- och isproblemen gäller än..). Vi är tre hästägare i stallet, en har väldigt ont om tid för det mesta och hjälper till när hon hinner med och den andra har just den inställningen: "det är ju inte lönt, det kommer bara mer..". Det var rätt kul när stallägaren stod och pratade med "det är inte lönt"-människan och han då nämde att jag var så duktig för det såg jobbigt ut att mocka skit var dag. "Öh, visst.." sa hästägaren då och började genast hjälpa till med mockningen. :D Så nu är jag inte ensam om att mocka, men jag har tack och lov fått det mycket lättare sen vi delade hagen, min häst i ena halvan och de två gammelstona i andra. Min häst lägger all sin bajs på hög så det är jättelätt att hålla ordning. I början fick jag ta lite extra för att bli av med all gammal skit men nu räcker det med ett lass med rullebören (=skottkärran..) varannan/var tredje dag. Skitgrisarna till ston, som bajsar precis där de står, får de andra hålla efter själva..! :)
 
Sv: Avmaskning.

Jag var ute i en av hagarna och mockade, herregud säger jag bara. Jag tämde kärra efter kärra och skiten verkade aldrig ta slut, jag såg ut som en dränkt katt efter flera timmar av slit. Svetten rann. Men rent och fint blev det till slut. :)
 

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 523
Hästvård Jag ska byta stall i månadsskiftet och fick nu mail från nya stallet och de vill att hästen avmaskas tre dagar innan inflytt. Träckprov...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 365
Senast: lundsbo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Alla hästar har en mer eller mindre mängd mag- och tarmparasiter och det är när dessa nivåer stiger över ett gränsvärde som vi behöver...
Svar
3
· Visningar
918
Senast: lundsbo
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
549
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp