Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö jag undra fall någon här vet ugefär hur mycket hö man kan få ut på 2 hk mark...???? jag och min sambo ska köpa en gård och då få vi med...
Svar
4
· Visningar
772
Senast: Hannely
·
Hästvård Har ni nån erfarenhet? Märkt någon skillnad på häst som äter det/fått sprutor? Min häst har fått en spruta hitills men jag har inte...
2
Svar
34
· Visningar
3 995
Senast: AnnikaH
·
A
Hästvård Har hästen på bilden bockhov/tendens till bockhov eller är den bara hög i trakterna? Skulle ni avråda från köp eller kan detta gå att...
Svar
15
· Visningar
3 134
Senast: Annita
·
Hästvård Ja jag bara MÅSTE fråga om detta hemska!!! Jag hatar att rycka manen! Det gick an förut när jag hade ryck kniv men den försvann ju...
Svar
3
· Visningar
688
Senast: emelie_r
·
M
Foder & Strö Har lite funderingar vad det käller det färdigpelleterade fodret krafft grund! Gick över från den här sortens foder för ett par år sedan...
Svar
2
· Visningar
642
Senast: Bubbla
·
D
Hästvård Hej. Jag har en fråga som ja jätte gärna vill ha svar på. Jag har ett fullblod på foder. Har både ett pullarnosträns och ett...
Svar
3
· Visningar
660
Senast: _DiseL
·
V
Foder & Strö Hästarna i stallet där vi står uppstallade får inget morgonhö. Endast kraftfoder och sedan hö på eftermiddagen och kvällen när de kommer...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 236
Senast: Gisburne
·
Hästvård Nån som vet om man kan begära ut hästens journal från en klinik eller be om ett intyg därifrån som sammanfattar hästens sjukdomshistoria?
Svar
2
· Visningar
848
Senast: mandalaki
·
A
Hästvård Har en häst med ca 40 cm lång man. Tjock och fin. Mitt problem är nu inför sommaren då täcket åker av. Han har idag täcke med hals och...
Svar
12
· Visningar
1 027
Senast: Atlantico
·
F
Hästvård Snälla är det nån som vet om det är möjligt att köpa Proequo på någon klinik i Göteborgstrakten? :confused: Eller måste jag vända mig...
Svar
1
· Visningar
512
Senast: Filosofen
·
N
Foder & Strö Hur mycket hösilage får jag räkna med att ge till dels två halvblod (normala, tränas, tävlas) och en hag D-ponny 20år gammal?:confused...
Svar
1
· Visningar
714
Senast: pantern
·
J
Hästvård hejsan. Min arab har fått en Ink på innerlåret på bakbenet! O jag har alltid fått höra att dom är helt ofarliga, men sen här om dagen...
Svar
15
· Visningar
4 043
Senast: Nerika
·
Hästvård Vet inte om jag lägger tråden rätt men det visar väl sig. Jag undrar hur "bra" det är för hästarna att gå i en geggig och blöt hage...
Svar
4
· Visningar
979
Hästvård Hur många sprutor måste hästen få innan den har ett fullgott skydd och får börja åka ut på tävlingar?
Svar
3
· Visningar
822
Senast: Dalakhay
·
Hästvård Är det någon som har något recept på huskurer man kan göra till hästen? Det kan vara allt från sårsalvor, eksemsalvor, myggmedel...
Svar
12
· Visningar
3 120
Senast: Kratus
·
Hästvård Min häst har konstaterad knäledsinflammation (eller carpalled heter det väl) båda fram. Behandlades med cortison + skall få Cronyxin(...
Svar
5
· Visningar
1 200
Senast: Sal
·
A
Hästvård Min pålle har fått en liten knöl vid manken...känns nästan som en vårta eller finne men den ser inge kontig ut bara hårt under hunden...
Svar
4
· Visningar
1 699
Senast: AnnaVirrPanna
·
Foder & Strö Har precis börjat ge min host häst Carageen alger... Men han visar med stor tydlighet att det inte är något han vill ha i krubban. Han...
2
Svar
20
· Visningar
1 562
Senast: rocki
·
F
Foder & Strö Min stackars häst vägrar att lägga på sig... jag köpte henne den 22 januari och då var hon ganska tunn (läs mager)... trots att det står...
Svar
19
· Visningar
1 369
Senast: sussa holm
·
C
Hästvård Nu har det hänt, det som jag aldrig tänkte skulle hända någon av mina hästar, att någon av dem skulle dra sönder sin grimma. De får inte...
2
Svar
30
· Visningar
4 036
Senast: Dundret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp