Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vad tycker ni om den skon? använder ni den, och varför? Har funderat att använda den kombinerad med sula på min häst med...
Svar
4
· Visningar
1 837
Senast: juvelen
·
T
Hästvård Nu har det blivit lite fel med tider för utsläpp i stallet. Då min häst/hästar gärna blir kvarglömda i boxen så ska jag själv släppa ut...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 265
Senast: Tiggertjejen
·
K
Hästvård Min ponny har tappat sin päls nu. Igår när medryttaren hade borstat honom och när jag skulle klia honom på sitt favorit ställe så...
Svar
8
· Visningar
1 249
Senast: arabia
·
B
Hästvård Hej! Min häst gnisslar med tänderna vad kan det vara? Hon gnisslar med tänderna när man är i padocken och lite då och då när man rider...
Svar
3
· Visningar
698
Senast: Bellina
·
K
Hästvård Vad är skiljanden på drag och blåst? Eftersom jag har en häst som är känslig och lätt får hosta så vill jag ha mycket luft i stallet...
Svar
7
· Visningar
3 635
Senast: Ynthe
·
E
Hästvård Om jag inte hamnat rätt gällande forum, så ber jag om ursäkt. Men jag undrar hur "sadeltvång" uppenbarar sig. Såg en tråd gällande...
Svar
9
· Visningar
5 536
Senast: Borkan
·
E
Hästvård Om man vill banta en häst som är "normalt" igång med träning och har för stoor mage, hur bantar man den? MVH
Svar
4
· Visningar
808
Senast: Borkan
·
Foder & Strö Nu när vitaminer etc. börjar sjunka i fjolårs-hö:et, vilka vitaminer bör man komplettera med? (Obs: har ingen analys, utan undrar...
Svar
1
· Visningar
618
Senast: mirage
·
Hästvård Det verkar som en hel del hästar drabbats av plötsliga viktras denna vår. Har pratat med många om har detta problem i år och som i...
Svar
14
· Visningar
1 045
Senast: Han_naH
·
N
Hästvård Vad gör man när hästen äter jord? En annan häst i stallet fick nämligen magsår pga sand och jordätande och nu idag såg jag att mitt sto...
Svar
16
· Visningar
1 802
Senast: Neinor
·
S
  • Låst
Foder & Strö Hei hei! Fikk meg islandshest i juni, men det er ingen andre islandshester i stallen, og dette er litt problematisk av og til. Mistenker...
Svar
6
· Visningar
2 076
Senast: Boj
·
A
Hästvård Någon som vet? Om jag t.ex. ger det vid morgonfodringen, hur snabbt efter lindrar det? Någon som vet hur länge smärtlindringen sitter...
Svar
3
· Visningar
8 704
Senast: AnnikaH
·
D
Foder & Strö Vet ni vad det finns för olika ätbara växter man kan ge till hästar? Och vad dom har för effekt? Vilka är lättast att få tag på, och...
Svar
2
· Visningar
829
Senast: Dresair
·
B
Hästvård Vad gör man på en söndag när det inte går att nå djurskyddsinspektören??? Unghästarna som det gäller, har "fri tillgång" (ibland är...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 185
Senast: _moa_
·
Foder & Strö Hej! Jag undrar om alla smarta buke-människor skulle kunna ge mig ett råd. Jag vill att min häst ska känna sig mätt efter varje måltid...
2
Svar
23
· Visningar
3 689
Senast: Sentenced
·
L
Hästvård hej alla. min arab har börjat tappa sin päls runt svansroten och upp mot korset. tussar som lossnar och har svarta små klumpar längst...
2
Svar
20
· Visningar
2 388
Senast: suisyola
·
Foder & Strö kan man, utan analys på höet, veta om hästen har proteinbrist?
Svar
5
· Visningar
1 046
Senast: sissu
·
V
Hästvård Hej! jag behöver hjälp det är så att man häst fäller knappt någonting, han fäller lite på baken men ingenting på halden och på...
Svar
6
· Visningar
845
Senast: Bison
·
Hästvård hörda jag att dom pratade om att det finns ett stort mörker antal utav hästar. Specellt i uppland.Det stora problemet vad jag hörde var...
2
Svar
27
· Visningar
2 133
Senast: Ilion2
·
Å
Foder & Strö Har haft d-ponnyn sen i somras. När han kom var han jättetunn och omusklad. Nu är det bättre men han är fortfarande tunn & har inte mkt...
2
Svar
22
· Visningar
1 735
Senast: åsnan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Hjälmar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp