Kolikur, eller vad heter det?

Sv: Kolikur, eller vad heter det?

Linfrökaka kallas det för, och jag tror att den är fullt ätbar även om den är ca året gammal.
 
Sv: Kolikur, eller vad heter det?

Har för mig att Probimin gick på ca 450;- för en burk, och handlade då hos Top-speed. Bör räcka att ge en burk; det är ett till tre mått (småa, följer med) per dag - och när hästen är bra så skall du inte behöva det längre.
 
Sv: Kolikur, eller vad heter det?

Ang probimin! Om man har prövat colicure så kan väl inte probimin hjälpa va? Någon som vet?

Där dom säljer probimin är ju för människor. Har ni köpt det och gett till hästarna i stället?
 
Sv: Kolikur, eller vad heter det?

Colicure återställer balansen av e-colibakterier i magen, Probimin stabiliserar magen med samtliga bakterier i sin helhet. Själv använder jag inte Probimin numera, jag har gått över till något som heter Probiotica som är lite billigare med fasen så mera effektiv.

Det är tydligen så att Probimin är patentsökt, precis som glucosaminet en gång i tiden. Jag vet inte hur det kommer att bli med den i framtiden, de flesta veterinärer som sålde den tidigare har slutat med det. Även mag och tarmbalans mm är med i denna karusell, så om någon sitter inne med bättre uppgifter än dessa får ni gärna delge dem.
 
Senast ändrad:
Sv: Kolikur, eller vad heter det?

Ok tack! Kanske därför som mina hästar inte blev bättre längre än nästan 2 veckor då av colicuren. Dom har något annat fel i tarmen. Just nu ger jag örter. Det fungerar bättre än colicuren. Men det är ju nästan lika dyrt.
Probimin var köper man det och vad kostar det?
 
Sv: Kolikur, eller vad heter det?

Probiotika, är det den produkten som Equimins säljer? Effektivare och billigare - låter ju jättebra.
 
Sv: Kolikur, eller vad heter det?

Drar upp en månad gammal tråd och lånar knapp

Någon som vet vilken probiotika som är mest prisvärd och effektiv till häst????
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 591
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Hej! Vi har haft lite svårt att få tag i nytt hö nu när vårat har tagit slut, men nu har vi äntligen hittat ett med okej värden...
2
Svar
29
· Visningar
2 329
Senast: Ise
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 900
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 398

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp