Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
sannaaah skrev:Har ni nån erfarenhet? Märkt någon skillnad på häst som äter det/fått sprutor? Min häst har fått en spruta hitills men jag har inte märkt något än eftersom han inte får ridas ännu... Vore kul att få höra någon som varit med om bra resultat
AnnikaH skrev:Jag ger något som heter Glukosamin Komplex Special, det innehåller glukosaminsulfat, kondroitinsulfat och MSM. Kostar ca 500 kr för 500 gr burk. Jag ger 3/4 mått per dag som underhållsdos.
Min häst har fått glukosamin sedan 2002, då jag blev rekommenderad av veterinären att ge honom det resten av hans liv. Han har fått det sedan dess och jag vågar inte sluta med det nu, han är en 21 årig halvblodshäst som endast promenadrids pga strålbensförändringar.
Svårt att säga om det har effekt, dock tycker jag att han känns smidig och fin att rida och min ET säger att han känns som en 10-åring i sin kropp.
Hoppas det går bra med engelska...ii-d-a skrev:Vad är glucosamin?
Zebung skrev:Det finns CombiCare på apoteket och det kostar inte lika mycket, trots att innehållet är väldigt koncentrerat (glukosaminsulfat, chondroitinsulfat, MSM, och ett antianflammatoriskt ämne som heter Boswelia).
AnnikaH skrev:Jag kollade på Apotekets hemsida, de tar 525 kr för 400 gr burk med CombiCare. Vet du hur mycket man ger per dag? Det stod tyvärr inget om det på hemsidan.
Jag betalar lika mycket för den jag köper idag, men det är 500 gr i den och man ger 3/4 mått per dag som underhållsdos.