Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård Jag rider ett kallblod i skogen, på grusvägar och ibland i ridhus, altså inga hårda underlag och han har inga känsliga hovar! Är skor...
Svar
7
· Visningar
873
Senast: Egonson
·
Hästvård Hur går era hästar skodda? nu vill jag veta hela året. Har dom alltid brodd eller hur gör ni? Någon som har erfarenhet/provat...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 293
Senast: Lime72
·
E
Hästvård Min häst (bruksnordis, med mkt och grov päls) har fått någon sorts skorv i pälsen på några fläckar på bakdelen. Upptäckte det i dag...
2
Svar
25
· Visningar
2 912
Senast: Egonson
·
S
Hästvård hej... jag har en 5 årigb shirevallack som under alla omständigheter har tappat ca 100-150kg i vikt...:( fått råd om att ge...
2
Svar
34
· Visningar
2 358
Senast: Smurf
·
Hästvård Igår kväll var han precis som vanligt, då hade jag aldrig kunnat ana att han skulle avlivas 24 timmar senare. Har fått förtroendet...
Svar
4
· Visningar
1 205
E
Hästvård Hej hej idag sa en stall kompis till mig att galliga ben är när det är "bubblor". Och det som jag tog som galler (vilket är när det är...
Svar
7
· Visningar
2 044
Senast: Koppen
·
Foder & Strö Har ni buke-människor något bra foder/tillsats som "enbart" är bra för hovarna, dvs förbättrad hovkvalité? Just nu går mitt 8-åriga...
Svar
13
· Visningar
1 649
Senast: Freja
·
Foder & Strö Igår släppte jag mina pållar (shettis och haflinger) i en hage med mycket gammalt gult gräs samt även en hel del nytt spirande gräs i...
Svar
2
· Visningar
688
E
Hästvård Hej, jag undrar är det någon här som har haft en gammal häst som självdött av ålder, alltså inte avlivat den?
2 3
Svar
47
· Visningar
5 264
Senast: Imagine
·
D
Hästvård Upptäckte nåt skumt på min hästs bringa igår.. Han har en rund ca 1 cm i diameter skorpig yta (grå) och ingen päls där. Skorpan var lätt...
Svar
1
· Visningar
679
Senast: Jossan
·
F
Foder & Strö Är det farligt? Biverkningar? Nackdelar? Allt negativt, fram här!
Svar
3
· Visningar
1 473
Senast: fälttävlansnörd
·
C
Hästvård igår vart vi på återbesök med min lilla arabkille hos veterinären på kliniken. första gången den 22 mars när vi vart där så hittades...
Svar
4
· Visningar
921
Senast: cerrox
·
Hästvård Fick mig en otrevlig överraskning idag, ponnyn har mask! Det jag kan komma fram till är att det är blodmask, hur avmaskar vi bäst? Måste...
Svar
2
· Visningar
806
Senast: Madick
·
M
Foder & Strö Det här med magnesium till tittiga hästar, kan någon utveckla det för mig? Egna erfarenheter? Vad gör magnesiumet eg med hästen eftersom...
Svar
10
· Visningar
3 040
Senast: BeastieBabe
·
T
Foder & Strö Har lite funderingar över fodertillskott som jag hoppas kunna få svar på. Ni som ger era hästar fodertillskott, vad ger ni då för...
Svar
3
· Visningar
881
Senast: alexa b
·
Foder & Strö ÄR DET SÅ eller är det jag som blandat ihop det med loppfröna?! Jag har iaf fått för mig att hela linfrön passerar genom magen (på...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 141
Senast: alexa b
·
Foder & Strö Jo, precis vad jag behöver. I stallet där jag har hästen inhyrd är folket väldigt dåliga på att fylla vatten i hagarna. Det ingår att...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 990
Senast: Ylva86
·
E
Hästvård hej, när man läser vad som ska infinna sig i stall apoteket, så brukar sårsalva stå med. Vad är det? menar man då hellosan? Idomin...
Svar
4
· Visningar
2 330
Senast: hillevie
·
C
Hästvård Någon som har erfarenhet av chipfrakturer i karpus? Hur är framtidsutsikterna för en opererad häst? Skulle en sådan individ kunna...
Svar
2
· Visningar
5 018
Senast: fleur
·
Hästvård Shettis som ruskar och skakar kraftigt på huvudet vid höfodring. Upp och ner. Och åt sidorna. Ibland står hon och kraffsar i höet med...
Svar
3
· Visningar
741
Senast: sobella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp