Varför tar han sig inte?

Sv: Varför tar han sig inte?

Våra Holländare är ruskigt smala också med tanke på all den mat de får. Om JAG hade fått bestämma så hade åtminstone den ena gått på pronutrin nu, han är hemskt stressig av sig och har säkert åtminstone begynnande magsår.

Din skulle jag förresten ge fritt med hö och se toppa på med tex D&H.

Fungerar inte det, ringa veterinären och fråga om tex pronutrin eller dylikt.
 
Sv: Varför tar han sig inte?

Träckprov och ev. blodprov för att kolla bandmask. Gör det nu innan du börjar fibbla med foderstaten.
 
Sv: Varför tar han sig inte?

Det syntes skillnad på honom redan efter ett par veckor och han är sjukt mkt bättre nu än när han kom. Men han när fortfarande inte bra. Har tagit foto på honom varje månad för att hålla koll på hullet. Han var rätt okej i december/januari men sen blev han opererad och fick stå en månad. Då tappade han såklart jättemkt.

Han är stressad men har lugnat ner sig rätt mkt om man jämför med hur han var innan. De som hade honom i Holland var inte så snälla mot honom :(
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
402
Senast: Elo
·
Foder & Strö Hejsan Jag behöver lite hjälp med hur jag ska tänka kring min hästs foderstat:) hon är en lättfödd fjordhäst som tidigare varit i...
Svar
18
· Visningar
1 389
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 781
Senast: Jiovedi
·
Foder & Strö Eurofins skriver på sin hemsida ”socker (ESC)” i vissa analyser och sen i andra analyser bara socker. Har någon en analys från Eurofins...
Svar
2
· Visningar
2 176

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hjälp att välja ras

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp