Få mätt häst

Sv: Få mätt häst

Kan en häst bli mätt?? :) Jag hade visserligen en ponny, men hon åt allt och blev fett...haha.. Jag undrar om hästar verkligen kan bli mätta på samma sätt som vi? De har ju ett helt annat tarmsystem och instinkter. Är det någon som vet??
 
Sv: Få mätt häst

Gnist skrev:
Mina äter Inte 20 timmar per dag fastän de har fri tillgång :cool:
Är de då onormala?
För i så fall har alla mina och föräldrarnas hästar varit onormala..Inte ens på bete går de ju och äter 20 timmar/dag..
Jag har alltså lyckats köpa onormala hästar varje gång. :eek:

Du kan då verkligen inte LÄSA.... :confused: U P P E M O T 20 timmar per dygn skrev jag. Har du aldrig hört talas om att hästar äter i snitt 15 timmar om dygnet i vilt tillstånd (det mest naturliga) ? :confused: Det är för att de är gjorda för att livnära sig på näringsfattigt gräs/växter och behöver äta åtskilliga timmar per dygn för att klara sig.
 
Sv: Få mätt häst

Jag ger ett foder som heter Green Power lucern light. Det kan du köpa på samma ställe som Hippos sortiment. Det innehåller 11MJ och 67 smb pr. Egentligen är det väl mest hackad halm med lite melass.... rätt dyrt för det man får för pengarna, men det passade bra in i foderstaten i övrigt samt hästen har nästan fri tillgång till det. passar bra med mitt hösilage med låga MJ värden.

mvh Monika
 
Sv: Få mätt häst

Hästar kan inte känna när magsäcken är full!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp