På radion idag

Sv: På radion idag

Jag har ridit sedan 1964 och först för fem år sedan köpte jag egen häst. Under alla år har jag både ridit på ridskola, haft foderhästar från och till, samt ridit privathästar.
Jag måste nog hålla med Albatross om att ridskolan inte varit den största kunskapskällan, precis. Det mesta jag lärt mig om hästhantering och säkerhet har jag lärt mig av andra hästägare. Ridningen, dock, lärde jag mej en hel del om på ridskolan.

Immer
 
Sv: På radion idag

På de flesta ridskolorna måste man först gå igenom teorilektioner.
Det behövde man inte på min tid:angel:

De ridskolor jag har sett nuförtiden , har ett högt säkerhetstänkande( i sthlm).
 
Sv: På radion idag

axel skrev:
På de flesta ridskolorna måste man först gå igenom teorilektioner.
Det behövde man inte på min tid:angel:

"Min" ridskola var en av föregångarna vad det gällde teorilektioner, man började med det någon gång på 70-talet. Så, visst har jag fått en del teori på ridskolan, men det har mest handlat om hästens färger, raser och liknande. Ingenting om säkerhet eller hästhantering.

Immer
 
Sv: På radion idag

Jag har i andra trådar berättat att jag har varit imponerad av att eleverna har haft hjälm på sig när de tagit in hästarna från hagen:d
 
Sv: På radion idag

Hmmm. När jag gick min hästskötarutbildning var det sunt bondförnuft som lärdes ut, varvat med vetenskap. Men jag kanske hade ovanlig tur.
 
Sv: På radion idag

Mina hästar är också runda o goa och har inte gjort en meter sen innan jul men nu har de flyttat så jag slipper höra att min äldsta märr är för tjock,(hon ska ha föl) det kommer utan undantag, en del är helt okunniga ibland, men man har ju roligt åt det. min fyraåring bor numera i Hälsingland och fölmärren hos mig i Dalsland. Så det är tomt hos mamma o pappa. Ska vi slå vad om att inspektören kommer nu?
de har aldrig varit hos oss.
 
Sv: På radion idag

Jag håller med om att man får lära sig aldeles för lite på ridskolan !
jag kan säga att i priip allt jag kan har jag lärt mig när jag hade foderhäst, men även nu lär man sig ju nya saker varjge dag ! :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
567
Senast: Myzan87
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 443
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 114
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 155
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp