H
hillevie
Sv: Korsförlaming
mhm, men eftersom jag jobbade i ett stall med inridning/utbildning/korrigering så fanns där inga "hästägare" som behövde lungnas...
varken min chef eller övrig personal va särskilt frustrerad, det hade vi liksom inte tid till. och även där gavs B-vitamin i musklen. iochförsig oftast i förebyggande.:smirk:
Djurjouren skrev:Man behandlar inte längre med B-vitamin vid korsförlaming. Det har nämnligen ingen effekt. Anfallet lägger sig i vilket fall som helst inom 5 timmar och det äringen skillnad i skadeeffekten efteråt om man gett B-vitamin eller inte...
Man brukade ge B-vitamin förr mest för att man som veterinär behövde göra något för att lugna hästägaren. Hästägare kan bli väldigt frustrerade om veterinären säger att det inet är nått man kan göra.
B-vitamin är oskadligt att ge så då fick det bli det....
mhm, men eftersom jag jobbade i ett stall med inridning/utbildning/korrigering så fanns där inga "hästägare" som behövde lungnas...
varken min chef eller övrig personal va särskilt frustrerad, det hade vi liksom inte tid till. och även där gavs B-vitamin i musklen. iochförsig oftast i förebyggande.:smirk: