Sv: Rapport från Strömsholm...
Gud vilken snäll pålle. Jag började med att ha pillren i äpplen. Nu äter hon inte alls äpplen. Sen tog jag morötter. Nu äter hon bara morötterna ibland annars får jag lägga dom i "kraftfodret" (nyponsoppa och lite betfor så hon äter upp nyponsoppan) så kanske dom slinker ner. Så nu klurar jag på vad jag ska hitta på när hon inte äter morötter längre. :smirk:
/Maria
Marie Johansson skrev:Med min häst går det till så här:
Matte kommer med pillren eller vad det nu är för konstistens och säger att det här är bra för dig, det kommer att kännas bättre sedan. Sen lägger jag dom i handen om det är piller och han äter upp dom bara. Helt odramatiskt tuggar han i sig det, får en morot efteråt att "skölja ner med". Det funkar på allt. Jag har aldrig varit med om en liknande häst nångång men bekvämt är det.
Gud vilken snäll pålle. Jag började med att ha pillren i äpplen. Nu äter hon inte alls äpplen. Sen tog jag morötter. Nu äter hon bara morötterna ibland annars får jag lägga dom i "kraftfodret" (nyponsoppa och lite betfor så hon äter upp nyponsoppan) så kanske dom slinker ner. Så nu klurar jag på vad jag ska hitta på när hon inte äter morötter längre. :smirk:
/Maria