Sv: Finadyne

Min vet. sa SIRAP, som ljus eller mörk sirap asså. Blanda det bara och de flesta hästarna märker ingenting. Min gjorde det tyvärr, så jag fick blanda pulvret med vatten i en flaska (ex. ketchupflaska) och hälla det i honom... .p

Sv: Finadyne

Hej!

Jag gör som övriga gänget med blanda i spruta, för min vägrar äta det och sorterar ut det äckliga ur betforn.. Jättekul!!!

Jag gör så att för att slippa tvinga i henne har jag lärt henne att efter varje spruta får man belöning i form av stort smaskigt äpple och nuförtiden brukar ponny spetsa öronen när sprutan kommer, den är inte rolig men belöning efteråt är..

Ponny får aldrig godis annars..

/ Lavinia, som inte vill tvinga, men hellre ser till att medicinen hamnar i häst än inte i häst..

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min häst började äta Cushingsmedicin för några år sedan och de funkade fantastiskt bra, hon blev en unghäst igen! Nu har hon dock börjat...
Svar
5
· Visningar
452
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
371
Senast: animalasia
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 578

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka