min häst vill inte bli reeen.!

Sv: min häst vill inte bli reeen.!

Skall prova m Lactacyd på svans och man då de inte är vita länge...
Men torrschampon är bäst på småfläckar, speciellt under vintern, när man inte vill blöta ner hela hästen...

Flummflicka skrev:
Jag går emot några här och säger INTE torrschampo :angel: :angel: Det jag testade funkade inte alls, det bara blev blött och spredde ut och och såg ännu värre ut.

händer det så så vänta tills det torkar...då borstar man bort "smuttsen" men en rotborste och det blir fläckfritt!

tro mig,har prövat ALLA medel som finns på "min" viting,och torrschampoo är bäst! på lite mindre fläckar..
men är det grova kissfläckar så ska man ta Lini-schampo på en blöt svamp å TVÄTTA! det sköljs inte ur vilket är kanon!

Min ponny var skimmel, tvättade honom innan tävlingar med MYCKET utspädd jodopax! Ja, hela hästen. Dock måste man spola av det rätt fort, annars blir hästen jodopaxgul istället ;) Tyckte själv det var en bra ide, för alla ev småsår som man inte ser blev ju också rena, detta var dock innan man kommit på att jodopax var giftigt, men hästen verkade inte lida och ren blev han!! :) till vardags tycker jag ryktsten är enklast... potatismjöl fick jag aldrig rätt på och det dammar mest... vanlig vit kyllera använde jag också! Fungerade hyfsat, men skapar också mkt damm!! ;) dessutom mycket pälsglans, speciellt i en nytvättad svans, är lite "smutsavstötande". Väldans ren box och täcken på är nästan ett måste om man vill hålla skimmel vit och fin :)

Jag har hört att ljumet vatten och grönsåpa ska vara bra...

jag har testat allt nu asså. det funkar verkligen inte, skall på en jätte viktig tävling nästa helg. jag måååste lyckas. men det gåår inte?? snälla hjälp mig.

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 854
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
585
Senast: Lavinia
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 229
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
914
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vegansk efterrätt?

Hund, Katt, Andra Djur