Hej!
Jag har provat Cortaflex, Cosequin, Emins Glucosamin och Bioglucomin.
De som jag såg kalasresultat med var Cortaflex och Cosequin, de andra inte i närheten av samma... Gick över från Bioglucomin (vilket jag provade först) till Cortaflex såg då en enorm skillnad, gick därefter över till Cosequin och märkte ytterligare en förbättring i smidighet och knäppning i leder, när Cose. sen tog slut hade jag inte råd med en ny burk för 2500:- och provade därför Emins "högkonc", skillnaden var väldigt stor tycker jag och även priset per dos blev väldigt mkt.
Jag har räknat fram pris per dos för några olika, och Cortaflexen är billigast om man beställer från "ett visst" pålitligt och billigt företag i england. 908 gram kostar då strax under 750:- inkl. frakt.
(Har räknat på underhållsdosen, alla preparaten har ju en startperiod med ca dubbla mängden.)
Cortaflex
7 g/dag
Ca pris per dos 5,8 :-
BIOGLUCOMIN
15g/dag
Ca pris per dos 11,5:-
Cosequin (1,4 kg 2500:- i sverige, i USA~ SEK 1500, men vet ej vad frakten kostar...)
6.6 g/dag
Ca pris per dos 11,7:-
Emin Glucosamin (KCL!!)
15 ml/dag
Ca pris per dos 13,2:-
Emin och Bioglucomin är också betydligt lägre koncentrerade än de andra och dyrare...... (dålig kombination!)
Sen skulle jag gärna vilja ha information om preparatet Stride, ett irländskt glucosaminprep. som verkar högkoncentrerat och mkt. bra, men pris??
Jag köper nu återigen Cortaflex och är nöjd men skulle helst ge Cosequin om plånboken tillät det....
MVH/Linda