Blanda torv och spån?

Sv: Blanda torv och spån?

Blanda på!
Man brukar inte behöva blöta torv, den binder bra i sig själv! Vet flera som blandar spån och torv och tycker att det är bättre än materialen var för sig. Det går åt ungefär lika många torvbalar som spånbalar för att fylla upp, ev någon mer men sedan går det åt betydligt färre när du mockar, torven är snålare än spånet!

Sv: Blanda torv och spån?

*kl*

Jag blandar torv och spån och tycker det funkar jättebra. Torven blir för blöt, och spånet luktar, men blandat ihop blir det perfekt! Lättmockat, luftigt etc
Jag har 2/3 torv och 1/3 spån. Hästen älskar sin box nu och rullar sig varje gång hon släpps in där. :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Det är nämligen så att jag och min familj nu har börjat gå lite i tankarna på att skaffa en fjärde hund inom något/några år. Vi...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 611
Senast: Tiger tok
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 484
Senast: Ajda
·
Ekonomi & Juridik Bytte i höstas från spånpellets till torv för att pelletsen var så fruktansvärt dammig, fast jag nästan "vattnade sönder" den...
2
Svar
27
· Visningar
3 344
Senast: Bliss
·
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 959

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka