Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Foder & Strö Måste skriva av mig lite. Min häst börjar bli riktigt tunn nu och jag vet inte vad jag ska göra. Mamma tycker jag e töntig som inte...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 224
Senast: milly
·
Hästvård Någon som har nån aning om vad det kan bero på? Förutom hovböld..ska till kliniken och kolla imorn eftersom pållen är oren ibland...
Svar
2
· Visningar
892
Senast: sannaaah
·
V
Hästvård hej hallå här kommer en tråd från en OROLIG hästägare min :devil: kuse rymmde från hagen i går och fick sig ytliga sårskador på...
Svar
16
· Visningar
1 541
Senast: vickis-pajala
·
H
Hästvård hej!! jag undrar hur fort en häst/ ponny börgar tappa sin kondition?? / En nyfiken person!:)
Svar
7
· Visningar
865
Senast: Impala
·
Foder & Strö Mitt sto är New Forest kat D och ska föla runt den 16:e Maj. Hon har svårt att lägga på hllet och är ad jag skulle vilja kalla lite...
Svar
6
· Visningar
761
Senast: mirjada
·
C
Foder & Strö Jag funderar på att ge min häst rapsolja men vet inte hut mycket Han är en c-ponny väger 313 kg och är en welsh/arab. Men ändel som...
2
Svar
27
· Visningar
2 295
Senast: Charlie-Boy
·
T
Foder & Strö Vårt nya hö innehåller bara 21 g smrp per kg. Så jag behöver tillsätta lite proteiner. Vad är bäst? Är inte så förtjust i soja, vad kan...
2
Svar
20
· Visningar
1 412
Senast: sissu
·
Hästvård Nu behöver jag hjälp min d-ponny har gått orent sen fyra dagar tillbaka, dom tre första dagarna gick hon och lyfte höger bak som om hon...
Svar
1
· Visningar
770
Senast: nexxa
·
Y
Foder & Strö Har aldrig ens tänkt på det, men vad är det egentligen för skillnad på att ge hel havre eller krossad? Jag har nog alltid gett hel...
Svar
7
· Visningar
676
Senast: Kratus
·
L
Foder & Strö började ge min "halshäst" alger, carragen, i hopp om att det ska finnas nåt som hjälper henne... :( på burken står det att man inte...
Svar
9
· Visningar
901
Senast: Manji
·
M
Hästvård Vilka rimliga skäl finns det till att en häst blir alldeles löddrig i pälsen? När vi hämtade pållan i hagen idag hade hon rullat sig på...
Svar
9
· Visningar
2 698
Senast: Mariell
·
C
Hästvård efter att ha gått på magkänslan om att det verkligen ÄR något FEL på hästen min i bakkärran så åkte vi in till kliniken idag. det är...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 442
Senast: cerrox
·
Hästvård Är det så att hovproblem ofta är ärftliga? Hålvägg exempelvis?
Svar
1
· Visningar
697
Senast: Mynta2
·
C
Foder & Strö Mina kompisar tycker att jag ska byta ut krafft till havre bara för att min häst är ganska seg i paddocken men när vi rider ute är han...
Svar
9
· Visningar
851
Senast: Charlie-Boy
·
Hästvård Hej, spånar just nu för fullt ang vad jag kan täcka Pållans hasveckssår med när det blir för lerigt i hagen. Svårt att få lindor att...
Svar
8
· Visningar
1 267
Senast: seejii
·
H
Hästvård Asså min POlle har typ sadelknutor sånna där som de får av typ täckerna å av typ smutsiga shabrack. Och nu har han typ börjat satanna om...
Svar
5
· Visningar
735
Senast: High_Fever
·
W
Foder & Strö Har en 22årig halvblodsdam som haft problem med fång de sista åren, aldrig som ung. Hon är ett matvrak och har under alla år jag haft...
Svar
5
· Visningar
1 947
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Har läst trådar om foderstater, sett bilder asv, men om det nu är praktiskt omöjligt att få analys på grovfodret, vilka tecken ska man...
2
Svar
28
· Visningar
2 139
Senast: linafina
·
R
Hästvård Jag är lite lätt kluven. Ringde och beställde tid för kastrering av pållen hos distrikts Vet. i början av feberuari och fick då veta...
Svar
13
· Visningar
1 138
Senast: RebeckaKihlberg
·
M
Hästvård Hej! har sökt igenom ett antal trådar nu, och det verkar som om det flesta har goda prognoser efter en kotledsinflamation. Min ena...
2
Svar
26
· Visningar
3 811
Senast: Hiwiie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar