protein, igen...

Sv: protein, igen...

Fille skrev:
jag räknade förut med hippocampus program då jag oxå är helt grön! (börjar fatta mer o mer men ändå;) ), men enligt en jag känner (som räknat ut min nuvarande foderstat) så skulle min häst svälta om han gick på hippocampus program då dom inte tar hänsyn til lvarje individ. det funkar typ till en normal född häst, men till min som har svårt för att gå upp i vikt så skulle det inte funka!

sen tycker jag att det är bra att hippocampus finns för dom som inte har möjlighet att få hjälp och har en "normal" häst! :D

Det finns inget program som räknar utifrån individen. Alla program är utformade utifrån ett medelatal av många hästar, ska man vara riktigt noga så finns det ingen tabellhäst som funkar till 100 utifrån någots programs uträknande. Det individuella får man fixa till själv och bara ha programmen som en grund att utgå från.

Hippocampus räknar lite mer på mj och smrp var för sig och tar mindre hänsyn till kvoterna.
Vet man att det blir för lite för individen så är det ju bara att höja.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
707
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Hej! Vi har haft lite svårt att få tag i nytt hö nu när vårat har tagit slut, men nu har vi äntligen hittat ett med okej värden...
2
Svar
29
· Visningar
2 346
Senast: Ise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar