Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Trissa skrev:Skulle det hjälpa om du skrev ut den här tråden och visade henne att det finns andra som tycker hästen är tunn?
Trissa skrev:Det är ju värt ett försök i alla fall. Kanske det finns någon person vars omdöme hon litar på som också kan berätta att hästen är tunn?
Lovisaleonora_ skrev:Vet inte hur gammal du är, men om du inte är myndig är ju din mamma ansvarig för hästen och dess skick. Med tanke på hur hästen ser ut, och att du faktiskt påpekat för henne att något måste göras, får du i värsta fall dra till med att det faktiskt är din mamma som är slutligt ansvarig om någon skulle komma på idén att ta ut djurskyddsinspektören.
AnnikaH skrev:Jag förstår verkligen att du är både ledsen och arg, har läst alla inläggen här och jag kan rekommendera dig att lyssna på milly, hon är duktig på det där med foderstater. Visst kan man byta till andra fodersorter, men eftersom din mamma verkligen är svår så är det nog bättre att följa millys råd och "bara" lägga till soja. Det blir inte så stor förändring kostnadsmässigt, men stor förändring för hästen!
Eftersom din mamma uppenbarligen inte alls lyssnar på dig, så försök hitta någon som kan prata med henne, någon som både du och hon har förtroende för.
Vad du än gör så tappa inte sugen! Stå på dig även om det är tuffa duster med din mamma, det är du skyldig din fina häst! Du har stöd från många av oss här, det kan kännas skönt att veta...
CarroLini skrev:Du får ursäkta mig men jag förstår inte riktigt. Din mor måhända kanske har brist på kunskap när det gäller hull på häst och hur en välmående häst skall se ut, fast det verkar inte vara det som är problemet, det handlar om pengar om jag har förstått det rätt?
Och varför skulle du vara tvungen att gäömma fodret om du själv köper det?
Jga vill int evara elak eller ngt men innan man skaffar sig en häst måste man se över sin ekonoma situation, för en häst är väldigt dyr i drift...
Prata med din mor, tän hur hon kanske ser ut om ett par månader, ok nu kommer visserligen sommaren snart får vi hoppas på, men om det hade vart vinter, då hade kanske hästen kunnat bli väldigt tunn och då kommer ni att få köpa en hel mäng foder för att få upp den i hull igen. Bättre att dela upp det på året:smirk: ..
Jag tycker väldigt synd om dig och din häst, främst om din häst, men även dig som sitter i en jävla sits! Var inte hästen ett gemensamt beslut? Kanske är det så att hon egentligen inte vill ha en häst för att det är faktiskt väldigt dyrt...