Jag vet inte hur jag ska göra "orolig"

Sv: Jag vet inte hur jag ska göra "orolig"

Hålelr med (i stort sett) alla talare i denna tråd...har läst igenom det coh tycker att du är starkt av dig att verkligen KÄMPA! för din hästskull..och att du itne ger upp..jag ahr också problem med att snacka med min mamma,men inte riktigt på samma sätt som du,men enda sättet att göra det på är att verkligen ta tjuvern vid hornen!!
även om du nu så gråter så ska du snacka emd henne tilsl hon inser! och även om du nu visar hur mkt du bryr dig och hur du känner så kanske hon tar till sig lättare!

visa henne dom bilderna du visade för oss,och här skickar jag med en bild på "min" häst...och det är SÅ din ska se ut!

så prata med henne,även om hon hotar emd att sälja hästen,tro mig det har min mamma också hotat med bara för att få tyst på mig,men det gör hon inte..

Lycka till
*bamse kram på dig*

http://i26.photobucket.com/albums/c146/HappySuprise/Pargos/Bilder007.jpg

svarar alla!

japp nu blir det soja tillhästen. Mamma blev arg men det var inte så farligt som jag trodde, har faktiskt varit värre bråk. Så imorrn åker vi och köper soja :D

et_flikkan skrev:
svarar alla!

japp nu blir det soja tillhästen. Mamma blev arg men det var inte så farligt som jag trodde, har faktiskt varit värre bråk. Så imorrn åker vi och köper soja :D

Vad skönt att det löset sig! :smirk:

Kör påd en foderstaten jag gav dig så ska du se att hästen kommer att lägga på sig så småningom. (ca 1-2mån kommer det nog ta)
Ta bort oljan och lägg till sojan.

Aa. nu blev jag genast gladare.

ska följa foderstaten du gav mig :)

Vad skönt att det löste sig! Nu ska hon nog bli fin så småningom.
Vore roligt att få se lite bilder för att följa utvecklingen!

Kör som sagt på Millys foderstat, den ser bra ut.

Kom på, fullblod kan behöva stödutfodras i slutet av betessäsongen, för att förebygga ett ras vid installning.
Det är olika men var uppmärksam, det tar både tid o kostar pengar att fodra upp igen under hösten.

Hon stödfodras med fibergi och betfor under sommrarna alltid och det kommer nog bli så nu också. Ska vara mer uppmärksam nästa gång och börja stödfodra så fort gräset börjar försvinna, kommer räkna grässtrån :p.

Vad bra att allting löst sig!!! Säger som andra här, följ millys förslag för hon har bra koll så kommer din pålle snart att se bättre ut.
Så småningom vore det trevligt med några bilder på hennes nya runda former! ;-)

Vad härligt att det kommar att lösa sig för du och din fina häst! Lycka till!

Och - Milly - kanon, du har varit super!!

Dorthe;)

et_flikkan skrev:
svarar alla!

Det går åt väldigt mycket energi att spjälka så många kg havres stärkelse och protein och nu ska du lägga till soja på det även om du fått förslaget att dra ner till 2 kg havre nu så kommer det gå åt mycket energi för hästen att ta hand om proteinet, så du skulle behöva höja upp enegin också annars är risken att det inte alls räcker till hullet och hästen kommer då går ner och visa revbenen istället.

Jag ska prova mig fram. Ser jag att hästen inte lägger på sig så mkt som jag vill så ger jag henne olja. tack för rådet :)

et_flikkan skrev:
Nee, vi letar för fullt.

Har dom Soja på granngården?

Yes! Det är samma till alla djur (kor, grisar, hästar osv)... finsn ingen som är speciell för just hästar.

et_flikkan skrev:
Jag ska prova mig fram. Ser jag att hästen inte lägger på sig så mkt som jag vill så ger jag henne olja. tack för rådet :)

Jag räknade dock på 3kg havre i det sista GÄLLANDE förslaget. (det första med 2kg havre var bara ett exempel taget ur luften)

Men kanske kunde man räkna om lite... så du kan ge olja också och minska på havren... För Sissu har säkert rätt i det hon skrev, jag har tänkt lite på det också.

Men hur mkt MJ inehåller olja?! Det är jag osäker på. Någon som vet?

Kan man ta betfor istället olja i ett sånt här läge? Eller det måste vara ren fett?

milly skrev:
Jag räknade dock på 3kg havre i det sista GÄLLANDE förslaget. (det första med 2kg havre var bara ett exempel taget ur luften)

Men kanske kunde man räkna om lite... så du kan ge olja också och minska på havren... För Sissu har säkert rätt i det hon skrev, jag har tänkt lite på det också.

Men hur mkt MJ inehåller olja?! Det är jag osäker på. Någon som vet?

3 kg havre är inte smart, helst skulle det räcka med högst två om ens det, soja och så betfor för att täcka hullet också. Tror inte det räcker med oljan då man inte kan komma upp i så hög mängd.

sissu skrev:
3 kg havre är inte smart, helst skulle det räcka med högst två om ens det, soja och så betfor för att täcka hullet också. Tror inte det räcker med oljan då man inte kan komma upp i så hög mängd.

Ja i det här fallet kanske det är BÄTTRE med betfor, det har du rätt i!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 623
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 986
Senast: Nixehen
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 137

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka