Sv: klinikbesök #1
Du PM:ade mig, remember?
Ja, det verkar som om min dams ledinflammationer var pga snedheten. Sned i bäckenet, sned i bogen och sned i nacken. Hon åkte in och ut på klinik i ett år, blev utdömd två ggr och kollades av equiatriker flera ggr utan att den upptäcktes, sen bytte jag equiatriker och snedheten upptäcktes och rättades. Sen den dagen (oktober förra året) har hon varit rak, och fräsch
Får se hur pass permanenta skador på lederna det gett för henne att gå så länge med ledinflammationer dock.
Vet var inne på om hon inte var sned efter vurpan redan från början, kollade efter bäckenfraktur etc och tyckte jag skulle kolla med equiatriker. Som sa 'inte sned' flera ggr utan att det bara var muskulärt. Jag har en jättebra veterinär som dels är positiv till 'alternativare', och dessutom glatt erkänner att hennes specialområde inte är muskler och kiropraktik (däremot är hon väldigt intresserad av det). KLiniken har numera en kiropraktor knuten till sig förresten..
Storyn om K är jättelång, men hojta om du vill ha den i sin helhet.
Jag skulle låta en equiatriker/kiropraktor eller liknande kika på din häst om jag vore du. Inte för att han nog är sned, men om de har ont försöker de avlasta och då tar musklerna stryk, och som dus krev så är din kort och spänd i musklerna, och de kan behöva lite hjälp med det.
Lycka till!