Sv: Vad skulle ni göra? (OBS bilder på sår)
Koksaltlösning tillhör det naturligaste och närmaste kroppens egen vätska du kan komma :smirk:
Angående Jodopax >>>
Enligt vetrinären så är det hudvävnadsdödande samt så förlängs läkningsprocessen med jodpax ,man går in och förstör kroppens eget försvar ..
Varför använde du inte Jodopax på dig själv när du skar dig ?
Jodopax är bakteriedödande och används till att dra ut infektioner i vävnaden som omslag och INTE direkt på öppna sår oavsett om dom är ytliga eller inte !
BeastieBabe skrev:och? koksaltlösning svider det också.. likaså lactacyd.. till och med ljummet vatten svider
jag vet för jag råkare hugga mig i tummen förra veckan och ljummet vatten sved mest av allt.. fortsatte med tvål och fick våldtvätta för att det sved som fan..
vart har du källa till att jodopax dödar hudvävnad? de ytliga sår jag använt jodopax på har inte fått några problem med hud eller päls efteråt..
Koksaltlösning tillhör det naturligaste och närmaste kroppens egen vätska du kan komma :smirk:
Angående Jodopax >>>
Enligt vetrinären så är det hudvävnadsdödande samt så förlängs läkningsprocessen med jodpax ,man går in och förstör kroppens eget försvar ..
Varför använde du inte Jodopax på dig själv när du skar dig ?
Jodopax är bakteriedödande och används till att dra ut infektioner i vävnaden som omslag och INTE direkt på öppna sår oavsett om dom är ytliga eller inte !
Senast ändrad: