Gick inte att rädda mitt sto

Sv: Gick inte att rädda mitt sto

Tack alla
Nej de hade ingen tanke på botulism. Ingen förlamning i svalg mm.
Hon avlivades i morse då hon var mycket sämre.. Hon var så vinglig att hon gick i kors med benen.
I morgon skall de göra en koll. Så vi får se när vi får reda på det.
Det är så jobbigt"""
Tur jag har grabbarna. Lillen vill tutta på storebrors snopp går inte så bra.
lägger in några bilder på hennes sista timme hemma.

http://pg.photos.yahoo.com/ph/metall1070/album?.dir=/7579

Senast ändrad:

Herregud!!!!:cry:

ögonen började rinna när jag läste det o kroppen bara rös...

Fy vad hemskt...

Vet inte hur kag skulle reagera om det hände min pärla :( :(

stackars dig lider verkligen med dig. tror att dom flesta här gör det...det är aldrig kul när man förlorar nån man älskar. :crazy:
jag tog bort min hund för snart 1 år sen o det på min 20-årsdag. jag hade aldrig klarat det om jag inte haft min häst o varit tvungen att ta hand om honom.

Usch va jobbigt d måste vara... hatar försäkringsbolag just nu... :mad: har varit med om en häst som de var tvungna att låta somna in, just för att försäkringsbolaget inte visste om de skulle stå för vet.kostnaderna.....

De första 3 bilderna är från sista timmen hemma.
Sedan är det några fina bilder till.

Försäkrings bolaget ville inte betala dyr skift röngen på en så gammal häst. Men vet gör det änndå i morgon. Vi får veta. Detta för att de skall lära sig bättre om sådana här ovanliga fall.
Hon hade dött själv sa vet bara en tids fråga. Hon kunde inte gå själv.
JAG GRÅTER MIN PÄRLA
Det var inte hennes tur. Jag trodde det skulle bli min rottis tik som är gammal o dålig 12 år snart.
Hon blir det nästa gång.

Jag förstår att du gråter över din PÄRLA, och ibland är det så att det är den man minst anar som står på tur.

Jag var som sagt mycket förtjust i ditt sto, och jag vet hur de fattas.

Tänk inte på din rottis nu, i alla fall inte att det är hennes tur snart. du måste försöka tänka positivt! Fast det är svårt, jag vet...

Förstår att du gråter över henne, det gör vi alla...

Hm, dyr röntgen...på en gammal häst..? :crazy: Hm, förstår ingenting. Hästen var ju bara 18 år, det är inte speciellt gammalt tycker jag. En del hästar lever minst 10 år till. Då kan jag förstå om försäkringbolaget säger nej, men 18... :mad:

Jag gillar verkligen inte det försäkringbolaget. Ska aldrig ha något försäkrat där nånsin mer. Detta är tredje hästen som jag vet att de inte ersätter vet-kostnadet... :mad:

PMa om du vill prata...

Gud så jätte fin hon var.....tårarna rinner:cry: klara inte av sånt här/många kramar från mig

Jag skickar in passet i dag. Har begärt at få tillbaka det. Det var inga problem. Ett minne av henne.

Det går bra med grabbarna. De fattade nog redan den kvällen hon blev sjuk i hagen.

Beklagar sorgen..skickar en stoooor kram till er. jag var med travhingsten Gum Ball's sista tid på jorden. Vet konstaterade multipel hjärnblödning.. fanns inget att göra.. han kunde knappt stå, inte äta ingenting i stort sätt.. han är i trappalanda nu..

Beklagar sorgen än en gång.. :(

*tröstkram*

hittade de vad det var för nått?
det gick väl iaf hyffsat fort?

ta hand om småpojkarna och dig själv!!!

Jag har inte fått reda på det ännu. De skulle kolla det på mondagen.
Det gick fort
Hon blev dålig fred efter middag. Körde till Skara lördag morgon . Hade då redan haft en veterinär hemma. Ringde till Skara lörd eftermiddag.
Vi tar bort henne söndag morgon . Hon var då ännu sämre. De höll på att få hela hästen vältande över sig på söndagen.
Hon kunde inte äta och drick något alls.
Kunde inte gå benen i kors. Hon va med lite i vänster halvan. Det ögat fungerade och ögat.
Gnäggade lite när vi kom till skara.
Jag skriver mer när jag fått reda på något mer.

Men gud. Det låter precis som det som hände med min ponny! Jag hade en C-ponny (många år sedan nu). Hon var 16 år. En dag när jag kom ut till stallet hade hon inte ätit upp maten, vi fick inte i henne nånting. Hon ville inte dricka, hon bara lade sig ner. Gick hon så vinglade hon. Vi märkte även att hon var förlamad i halva ansiktet. Ena örat hängde, likaså ögonlocket och näsborren.
Vi åkte med henne till Skara där hon stod hela dagen med dropp tills de till slut fick avliva henne :(
Hon svarade inte på nånting och blev hjärndöd.

Jag har fortfarande inte fått veta vad det var för fel. Det KAN har varit något i maten, det KAN ha varit vet som satte vaccinationssprutan fel. Inget har jag fått svar på.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka