Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min valack blev sparkad i huvudet i fredags och röntgen visade käkbensfraktur och krossade tandrötter på andra käktanden i underkäken...
Svar
2
· Visningar
3 357
Senast: TeamTop
·
M
Hästvård Är det nån som har en bild på hur musklerna ser ut på insidan av låret?
Svar
3
· Visningar
4 716
Senast: Lejonelle
·
Hästvård en häst i stallet har haft problem med tänderna länge, detta upptäcktes när det hade gått väldigt lång toch hästen hade redan börjat få...
Svar
3
· Visningar
919
Senast: Madick
·
G
Foder & Strö Jag vet att maxgivan på soja är 100g per 100kg häst per dag. Men finns det också någon maxgiva per fodringstillfälle eller kan man ge...
Svar
9
· Visningar
1 877
Senast: Qodrofenia
·
M
Hästvård min häst har tydligen gått omkull eller trampat tokit i hagen och har nu suuuuper ont i ryggen, va har ni gjort åt saken? Jag tänkte...
Svar
2
· Visningar
629
Senast: ridtravare
·
A
Foder & Strö Behöver snabb hjälp med lite beräkning hära! Skulle vara jättetacksam om någon tog sig tid :) Det är ett sto som kommer direkt ifrån...
2
Svar
21
· Visningar
1 780
Senast: milly
·
T
Hästvård Har ett svenskt varmblodssto på 17 år..i torsdags kväll hade hon tydligen, helt utan anledning, bara ramlat omkull inne i sin box (jag...
Svar
4
· Visningar
1 604
Senast: Zavaana
·
L
Hästvård Hejsan! Jag upptäckte idag att min häst har fått hosta, och när den hostar kommer de upp slem. Finns de nått man kan göra åt de? Ska...
Svar
16
· Visningar
2 120
Senast: svea
·
M
Foder & Strö Räcknar alltid ut foderstater på hästarna men har märkt att beräkningarna ofta avviker ifrån verkligheten. Har hästar som tränar...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 973
Senast: jjeg
·
E
Hästvård Hej! Har någon här erfarenhet i konvalescens av en körhäst med måttlig senskada i ett bakben? Jag har fått ett program för uppträning...
Svar
7
· Visningar
1 246
Senast: happyjoy
·
Foder & Strö Min arab på 19 år fick för ca en månad sen ordentlig diarre, det slog ut tarmarna helt. Han är nu återställd men vi har ett annart...
Svar
7
· Visningar
783
·
E
Foder & Strö vad är det för skillnad på ensilage och hösilage? mvh
Svar
6
· Visningar
806
Senast: Docka-93
·
Hästvård Min 17 åriga Nordsvensk valack har torra hovar. I övrigt är han oförskämt fräsch men jag gillar inte att hovarna är så torra på honom...
2
Svar
37
· Visningar
2 351
Senast: TinyWiny
·
W
Foder & Strö Mitt sto fölar om 4 veckor..... Hon är i bra hull och äter bra med oanalyserat höenselage på fri tillgång. Men är inte så jätte åpen på...
Svar
1
· Visningar
535
·
S
Foder & Strö Har lite problem med att hålla min 2åring i bra hull. Jag har skickat höet på analys och det var mycket bra energiinnehåll, han har fri...
Svar
5
· Visningar
685
·
Y
Foder & Strö Hej Någon som kan rekomendera något med blandade vitaminer ABC mm Mvh Fatima
Svar
2
· Visningar
569
Senast: Bellson_
·
R
Foder & Strö kan man värkligen ge hästar potatis och banan skal???????
Svar
17
· Visningar
7 469
Senast: biffen
·
Hästvård Jag får snart hem min gamla arab på 19 år. Varit hos min kompis som hästkompis till hennes häst Ha hade här för inte så länge sen slem...
Svar
2
· Visningar
595
Senast: lovehorses
·
Hästvård Vad kan man hitta på med denna eländiga man? Kom med förslag.. Hon har ganska tjock man.. Ska man klippa? Rycka, eller låta det vara å...
2
Svar
38
· Visningar
2 341
Senast: Muddson
·
S
Foder & Strö Jag ska skaffa häst och stallet har kallhyra vilket innebär att jag står för foder och spån själv. Vad kan det här tänkas kosta? Bara en...
Svar
2
· Visningar
610
Senast: snuttepuff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka