Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård Hej hej, jag har lite frågor om förysldning =) hur blir hästen förysld? hur märker man det? Förrutom att den hostar å rinner i...
Svar
1
· Visningar
690
Senast: svea
·
C
Foder & Strö Vad tycker ni om Mustangs Foder/produkter?
Svar
14
· Visningar
1 288
Senast: trygga_rut
·
H
Foder & Strö Hörde häromdagen att en av tjejerna i stallet vägrar lägga sin krosshavre i samma hink som betforn (som fått stå en stund och har...
Svar
7
· Visningar
1 021
Senast: rocki
·
Foder & Strö HeJ! Är det nån därute som vet hur mycket 1 liter luzern väger?? Eller hur mycket är 1 kg luzern i dl/liter?? Jag har så...
Svar
6
· Visningar
1 376
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Jag har lite funderingar på vad folk tycker om mustangfodret och vilka det är som använder det? Jag ska gå över till Mustang musli...
Svar
1
· Visningar
885
N
Hästvård Vår häst blev sjuk för en vecka sen och har då stått isolerad i kallstall ensam sedan dess. Han har varit mycket orolig och ätit dåligt...
2
Svar
22
· Visningar
2 000
Senast: Sunshine
·
Foder & Strö ...och foderjäst. Är det nåt som mag-tarm har som inte foderjäst har:confused:
2
Svar
20
· Visningar
3 100
Senast: seifur1
·
P
Hästvård Hejsan svejsan! :banana: Hur ofta duchar ni era hästar? Jag har min häst i ett stall där det inte finns varmvatten, så jag kan inte...
Svar
16
· Visningar
1 183
Senast: Roheryn
·
F
Foder & Strö är intrieserad av att lära mej räkna egen foderstart. så är det någon som kan formlen för att räkna foderstar så skulle jag vara glad om...
Svar
2
· Visningar
1 045
Senast: Missy och Vera
·
H
Foder & Strö Jag läste i DN idag att en omfattande undersökning har gjorts i USA där resultatet visade att glukosamin inte gett bättre resultat än...
Svar
13
· Visningar
1 402
Senast: Sunshine
·
Foder & Strö Hej. Kan någon tipsa mig om något Muslifoder som inte är komplett? Dvs jag vill själv tillsätta ev havre, mineraler etc. Vet att...
Svar
8
· Visningar
899
Z
Hästvård Är det någon som använder andningsmask till sin häst? Vilka preparat använder ni och vilken erfarenhet har ni av detta. Har hästen...
Svar
10
· Visningar
4 483
Senast: Zeena
·
Hästvård har nyss börjat ridit en häst. och efter ridpassen så blir benen lite svullna o varma (framförallt bak) o på insidan. Dock haltar hon...
Svar
5
· Visningar
906
Senast: Covergirl
·
G
Hästvård :cry: Igår när min lilla grålle kom in från hagen så saknades en av framskorna (som f ö e bara några dagar gammal). Tre söm satt kvar...
Svar
2
· Visningar
756
Senast: axel
·
V
Hästvård Hej..Jag har några frågor ang hästhållning Jag vet om några hagar som har gammla trasiga burar( typ hönsburar 2*2 m)som hästarna...
Svar
7
· Visningar
1 106
Senast: Vikingafru
·
J
Hästvård Min ska då vara knottallergiker, så hon ska få gå med korvskinn från och med när det blir barmark.:crazy: Förra året gick hon med ett...
Svar
7
· Visningar
803
Senast: EnWisa
·
R
Hästvård Min häst på 7 år har den senaste tiden haft lite svullna framben, senan. Men detta består bara en dag och det spelar ingen roll om hon...
Svar
3
· Visningar
925
Senast: EnWisa
·
Hästvård Jag är förvirrad, jag har alltid trott att det är temperaturen ute som bestämmer när pälsen sätts och fälls, men nej, de tär det...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 387
R
Hästvård Vet inte riktgit vars jag skulle lägga den här tråden men jag hopas det här blir bra! Jag tänkte bara på en sak här om dagen; min...
Svar
3
· Visningar
1 362
Senast: missen
·
R
Hästvård Hej hej :D Vi har fått ett varlfritt arbete i skolan (Biologi) då valde jag självklart hästar. Jag skall skriva om sjukdommar och...
Svar
1
· Visningar
628
Senast: roping-malin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur