Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
kenneth skrev:Korregering, hovfett torkar inte ut hovarna. Kan rekommendera hovolja med otroligt bra resultat. Kentucky Hoof Oil, prova det!!
SO Hovslagare skrev:Det finns inga kliniska test som visar att biotin har någon som helst positiv effekt på hovkvaliteten. tvärtom så visar test som genomförts att en del biotinpreparat har en direkt negativ påverkan på hovkvaliteten.
Helt rätt enligt nya studier.Mia_R skrev:Fel, vatten mjukar upp så hovarna blir porösa istället. Jämför med dig själv, tvättar du händerna ofta eller slabbar mkt i vatten blir du torr. Blöta somrar mår hovarna dåligt pga all fukt. Vegetabilisk olja är mycket bättre, rekommenderas av veterinärer och hovslagare.
Där ser man.....ger mej....kollade runt lite på nätet och tydligen är ovanstående rätt....ny forskning!axel skrev:Helt rätt enligt nya studier.
För kvalitén på hoven är Enzion o Steel Joint att rekommendera.
Efter bara 4-6 v. kan man se resultat.
Cornucresine används på kronranden för att stimulera ökad horntillväxt.
Det går lika bra att massera in ett liniment
DetsammaMia_R skrev:Vad mycket kloka åsikter du har gemensamt med mig.
Genesis skrev:Då undrar jag bara varför hovslagare alltid rekomenderar Biotion till hästar med dålig hovkvalité? Det fungerar verkligen på min häst iaf. Nu använder jag ett preparat som innehåller Metionin, kanske det är det som gör skillnaden?