du får tycka vad du vill om vad jag skriver. o jag har väl inte skrivit att man sitter typ varje vecka o räknar lr hur?? tycker bara att många stirrar sej blinda på dessa siffror. men när en högt uppsatt veterinär språkar för att många kommer o ska avliva sin häst, så har d alltför många gånger berott på att ägarna har gett sina hästar för mycke foder. d växer för fort, skelett o annat hinner inte me o utvecklas som d ska. då lyssnar iaf jag.
jag blev tillsagd att räkna ut en stat t min 2 åring. skulle jag ha gått efter vad svaret blev, skulle man fått köpa flera olika foder. då blir d automatiskt att hästen får i sej för mycke = den växer för fort = skelett bla blir skörare = problem i framtiden.
ingen häst i stallet har haft några som helst problem. d e tom en ponny som tävlar praktiskt taget 2 gånger i veckan, o blir högt placerad, som går enbart på höensilage, havre, betfor o korn. givetvis mineraler oxå.
men vad jag menar e att man behöver inte gå efter alla dessa siffror. den som kan sin häst ser vad den behöver för ev tillskott om d skulle va så att maten inte skulle räcka t.