böjprov hos hästklinik....!!!

Sv: böjprov hos hästklinik....!!!

zazza girl skrev:
tack så mycket..... det e dit jag ska åka med min....
men vad gå behandlingen på i så fall.. om han nu e halt...????
Vad behandlingen kostar beror ju på vad det är för fel på honom, om det är något fel alls alltså.

Jadu..inte vad jag vet..ska ner om 3 eckor igen till Lena för han var inte frisk på sista besöket men fick då en behandling till...alltså han var typ frisk andra gången vi var dät men då hitatde hon en inflammation i knäet med som behandlas med kortison...Har även röngat honom med så:).

Jo precis:)..det är lika bra att göra det! Det gjorde vi ju med min ena där då han var konstig i hasen och vi trodde elelr rätatre sagt folk sa till mig att det såg ut so det var spatt..elaka ännsikor:mad:

Det kostade föresten när vi var där första gånge..Då hade vi böjprov, 2 lokalbedövningar, 4 kurtison sprutor, 2 röntgenplåtar + bandage det gick på typ 4900 tror jag

röntgen och sprutorna gick nästan på 2000 styck..

Alltså rönthegen gick på : 2200 tror jag och sprutorna: 2000:-

ungefär så var priserna har jag för mig..:)

oki.. va dyrt det e igentligen att ha häst.. men vad gör man inte för sina pollar....ler.....

Då spelar det ju inte så stor roll vad fakturan slutar på, det är ju bara självrisken som ska upp ur plånboken.

Jo precis det är inte direkt billigt;)..Tror vi betalar självrisk + 20% av kostnaden..Men avr ändå billigt på ATG för vet en kompis som var med sin i Ängelholm och fick precis samma som min hon fick betal mellan 8000 och 9000 :p

Liknande trådar

Hästvård Ja, som rubriken säger - någon som varit med om det? Dvs att en hovböld i sig kan leda till utslag på böjprov? Åkte in på klinik med...
Svar
13
· Visningar
1 041
Senast: jemeni
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 532
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 420
Senast: Zetly
·
Hästvård Idag var vi iväg på klinik och känner bara att jag skulle vilja ventilera mig lite. Se om fler kanske har liknande problem? Veterinären...
Svar
0
· Visningar
310
Senast: Zevzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka