Bra med rappsolja?

Sv: Bra med rappsolja?

Vad bra, jag har börjat ge henne lite rapsolja, men jag har börjat med en liten mängd ( 1/2 dl). Tänkte öka på lite sakta.

Racer skrev:
Hej! Har ett sto som nyss kommit till mig och hon är mager (enl. mitt tycke). Fd. travare som är i tävlingskondition och revbenen syns och "höfterna" är markerade på henne.
Jag har märkt att hon är känslig för beröring, hon tycker det är obehagligt och hon gillar inte att bli borstad.
Jag har försökt att få upp henne i hull med hjälp av mitt proteinrika hö, samt havre, korn och betfor. Jag har ingen analys på höet, men jag har även ett fullblod som har mycket gott hull på detta hö (och hon brukar vara den som har lättast för att tappa) en arabkorsning och en fd.travare i mycket gott hull (vill dra ner så mycket som möjligt på havren, då hon är en aning het och explosiv nu)
Kan majsoljan hjälpa henne att få bättre hull och hur mycket ska jag ge henne? Hon är 156cm. Hon kom hit för två veckor sedan och jag har inte ridit henne eftersom jag tycker hon behöver ta upp sig innan.
Tacksam för svar
är du helt säker på att höet är ok?
jag gav min häst lusern för att bättra upp hullet, det har börjat gett bra resultat ;)
(hälsn en Katrineholmare till)

Hejsan!
Jo, jag är helt säker på att höet är okej.
Jag tycker till och med att mitt lilla sto har börjat ta upp sig redan, men hon kom för 2 veckor sedan-så än ser jag ingen stor skillnad. Första tiden var det lite si och så med matlusten också, men nu tuggar hon på för fullt.

Trevligt med en K-holmare till!!:)

*kl*
Jag ger min häst kallpressad linfröolja, då jag hört att det, eller olivolja är det som är bäst! Men det finns säkert lika mycket åsikter som det finns hästfolk... Så är det med det mesta...

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
522
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 537
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
661
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 751

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka