Tunn häst - vad ska han äta?

Sv: Tunn häst - vad ska han äta?

Nora, vad har han varit för sjuk?
Den mängden foder han fått är inte mycket till en så stor häst. Jag vet ju att hästen dessutom tenderar att vara åt det tunna hållet.
För den korta vilan så hade inte jag tagit bort allt kraftfoder då det inte är särskilt mycket på en stor häst.
Då han verkar äta lite hö så skulle jag komplettera med lusern pellets och soja el kraft protein. Har du analys på höt så kan du skicka den till mig så skall jag räckna fram något bra jag har ju fördelen att ha sett hästen och vet hur han tränas.
Pmar dig
/M

Det var på veterinärens rekomendation vi plockade bort kraften. lusern är inhandlat idag.

Mitt fullblod stod på fri tillgång på hö och hösilage, plus att hon fick lucern och Convalescense från Dodson & Horrell - veterinärs inrådan. Hon boxvilade i 2 månader och såg jättefin ut på detta. Blev inte stressad heller.

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 674
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Långt, hoppas ni orkar läsa! Jag har en Arab på 7 år ca 155-160 cm. Har haft han sen han va 2 år. Han har alltid varit lättfödd. Sett...
2
Svar
28
· Visningar
4 295
Senast: lovehorses
·
Foder & Strö Nu söker jag alla tips som kan finnas när det gäller att få hästen att äta mer. Hon är nyligen avmaskad, jag behandlade för magsår i en...
13 14 15
Svar
285
· Visningar
35 545
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Hej! Jag har en liten ponny på under 1 meter, en smäcker modell. Har henne nu i en hage tillsammans med en annan liten ponny men ägaren...
Svar
11
· Visningar
2 877
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama